Vai man kā pacientam ir tiesības neparakstīt izrakstu no stacionāra, ja veselības stāvoklis joprojām nav apmierinošs un neļauj ikdienā patstāvīgi veikt darbus un aktivitātes, ņemot vērā, ka pirms akūta saslimšanas gadījuma pacients ir bijis spējīgs par sevi parūpēties? Kādas ir sekas? Ko darīt, ja pacients izrakstam nepiekrīt?
Veselības inspekcijas (VI) Veselības aprūpes departamenta vecākā referente Inese Vēvere norāda, ka izraksts no stacionārā pacienta medicīniskās kartes ir noteiktas formas medicīniskais dokuments, kuru slimnīca izsniedz pacientam, izrakstoties no ārstniecības iestādes. Izrakstā nav paredzēts pacienta paraksts, kas apliecina piekrišanu izrakstīšanai no stacionāra.
Tomēr, ja jūs saskatāt nepilnības kādā medicīniskā dokumenta ierakstā, tad atbilstoši Pacientu tiesību likuma 9. panta trešajā daļā noteiktajam jūs varat pieprasīt, lai ārstējošais ārsts izdara papildinājumus vai labojumus medicīniskajos dokumentos. Izdarot labojumus medicīniskajos dokumentos, ārstniecības persona nodrošina kļūdainās informācijas saglabāšanu.
Savukārt, ja uzskatāt, ka jūsu veselības stāvokļa dēļ būtu nepieciešams turpināt ārstēšanu stacionārā, I. Vēvere skaidro, ka ārstēšanu slimnīcā nodrošina līdz konkrēta veselības stāvokļa sasniegšanai un lēmumu par pacienta izrakstīšanu no slimnīcas pieņem ārstējošais ārsts.
“Piemēram, ja pacientam veselības stāvokļa dēļ nav nepieciešama ārstniecības personu novērošana visu diennakti un/vai turpmāko ārstniecību iespējams nodrošināt ambulatoros apstākļos, pacients tiek izrakstīts no slimnīcas. Pacienta izrakstīšana no slimnīcas nenozīmē, ka viņa veselības stāvoklī ir sasniegts tāds pats līmenis, kā pirms akūtas saslimšanas. Arī pēc izrakstīšanas no slimnīcas vairumā gadījumu pacientam būs nepieciešama ambulatora ārstēšana, zāļu lietošana, rehabilitācija un citi veselības stāvokli uzlabojoši vai uzturoši pasākumi,” klāsta VI pārstāve.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!