Labdien! Es saslimu, un mans ģimenes ārsts man atteica pieņemšanu. Vai man ir tiesības nākt pie ģimenes ārsta ar temperatūru, ja tā ir galvenā sūdzība?
Pacienta veselības aprūpi organizē ģimenes ārsts, proti, veic darbspējas ekspertīzi, risina jautājumus par pēctecīgas ārstniecības nodrošināšanu pacientam.
Katram iedzīvotājam ir tiesības izvēlēties ģimenes ārstu, izvēli apstiprinot ar reģistrāciju pie izvēlētā ārsta un noslēdzot savstarpēju vienošanos. Katrs iedzīvotājs var būt reģistrēts tikai pie viena ģimenes ārsta.
Tāpat iedzīvotāji darba dienās no plkst. 17.00 vakarā līdz 8.00 rītā var zvanīt Ģimenes ārstu konsultatīvajam tālrunim. Valsts šādu dienestu ir izveidojusi ar mērķi, lai cilvēki ārpus ģimenes ārstu darba laika saņemtu medicīniskas konsultācijas un padomus, kā rīkoties vienkāršu slimību gadījumos: saaukstēšanās, drudzis, vemšana, caureja, muguras sāpes, sāpes vēderā, ausīs, kaklā, brūces, nobrāzumi, cilvēks ir sasities, vai arī ir saasinājusies kāda hroniska kaite.
Iedzīvotāji tiek aicināti pirms došanās saņemt veselības aprūpes pakalpojumu sazināties ar ģimenes ārstu vai ārstniecības iestādi par pakalpojuma saņemšanas kārtību. Zvanot vai sūtot e-pastu, jānorāda nepieciešamais pakalpojums, pieejamais nosūtījums (papīra formātā vai E-veselības portālā) un jāinformē par savām sūdzībām. Ārstniecības iestāde, izvērtējot pacienta stāvokli, pieņems lēmumu, vai sniegt pakalpojumu klātienē vai nodrošināt attālinātu konsultāciju, vai pakalpojuma saņemšanu atlikt uz vēlāku laiku. Ja pacientam tiek noteikta klātienes vizīte, tad precīzi jāierodas norādītajā laikā, tādējādi izvairoties no saskarsmes ar citiem pacientiem, piemēram, uzgaidāmajās telpās.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 200 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!