E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 25749
Lasīšanai: 3 minūtes
3
1
3
1

Datu subjekta tiesības

J
jautā:
10. martā, 2022
Cilvēks

Labdien! Man ir jautājums par vietni sudzības.lv. Es ievietoju sūdzību par vienu organizāciju, jo tiku apmelots. Negribu šeit gari un plaši kaut ko aprakstīt, bet īsumā. Pretējā puse ielika ekrānšāviņus ar manu vārdu un uzvārdu. Man tādas opcijas nav: izdzēst sūdzību. Šīs lapas administrācija otro dienu vispār neatbild uz maniem lūgumiem dzēst šo manis izveidoto sūdzību, jo tika ievietots mans vārds un uzvārds. Kad rakstīju sūdzību, neviena cilvēka vārdu un uzvārdu neminēju, tikai organizāciju. Es iegūglēju un redzu, ka es neesmu vienīgais, kurš tiek ignorēts šajā mājaslapā. Vai Datu valsts inspekcija var reāli (vai cita organizācija) piespiest šo lapu dzēst manu sūdzību? Vai tas nav iespējams? Man nav līdzekļu tiesāties, es vienkārši neizprotu šo attieksmi, kapēc ir žēl pēc cilvēku lūguma, ja viņi ir autori vai viņu vārds, uzvārds nomelnošanas nolūkos ielikts, izņemt sūdzību. Pilnīga ignorēšana no lapas administrācijas. Vai jūs varat, lūdzu, kaut ko ieteikt, vai neko nevar tur darīt? Paldies!

A
atbild:
13. aprīlī, 2022

Fizisko personu datu apstrādes priekšnosacījumus Latvijā reglamentē Vispārīgā datu aizsardzības regula 2016/679 un Latvijas nacionālie tiesību akti. Regulas 17. pantā ir nostiprinātas datu subjekta tiesības pieprasīt dzēst viņa personas datus, savukārt pārziņa pienākums ir īstenot šo pieprasījumu bez liekas kavēšanās.

Regulas 12. panta 3. punkts nosaka: pārzinis bez nepamatotas kavēšanās un jebkurā gadījumā mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas datu subjektu informē par darbību, kas pēc pieprasījuma veikta saskaņā ar 15.–22. pantu. Vajadzības gadījumā minēto laikposmu var pagarināt vēl uz diviem mēnešiem, ņemot vērā pieprasījumu sarežģītību un skaitu. Pārzinis informē datu subjektu par jebkuru šādu pagarinājumu un kavēšanās iemesliem mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Ja datu subjekts pieprasījumu iesniedz elektroniskā formā, informāciju, ja iespējams, sniedz elektroniskā formā, izņemot, ja datu subjekts pieprasa citādi.

Regulas 4. punktā noteikts: ja pārzinis neveic darbību, ko pieprasījis datu subjekts, pārzinis bez kavēšanās un vēlākais mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas informē datu subjektu par darbības neveikšanas iemesliem un par iespēju iesniegt sūdzību uzraudzības iestādei un vērsties tiesā.

Tādējādi, ja jūs esat vērsies ar oficiālu iesniegumu pie datu apstrādes pārziņa, jums ir tiesības saņemt atbildi pēc būtības mēneša laikā no iesnieguma iesūtīšanas dienas.

Ja atbilde pēc būtības neseko un jūsu pieprasījums nav izpildīts, ir jāvēršas Datu valsts inspekcijā ar motivētu sūdzību, pievienojot visus pierādījumus, kas ir jūsu rīcībā.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 210 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Lūdzam e-konsultācijās neiesniegt jautājumus par situācijām, kas saistītas ar Covid-19.
Informācija, kur vērsties, ir apkopota vietnē covid19.gov.lv.
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU