Labdien! Man ir trīs jautājumi. 1. Kā vizuāli atšķiras šoseja darba dienā (laikā starp 8.00 un 17.00), kas ir remontdarbu stadijā, no šosejas, kura ir lietojama bez īpašiem ierobežojumiem, ja neskaita ceļa zīmi “Uz ceļa strādā” Nr. 118 posma sākumā un ierobežojuma pārtraukšanas zīmi beigās, ja visi pārējie ceļa apzīmējumi (viduslīnijas, malās nepārtrauktās līnijas, ceļa virsma, nomales) vizuāli pilnībā sakrīt un uz ceļa nekas neliecina, ka tur kāds strādātu, nav tehnikas vienību ceļu malās un remontdarbu darbinieku 2. Vai tas ir atbilstoši ētikai, iekšējām instrukcijām, ja ceļu policijas ekipāža šādos ceļa posmos ķer ātruma ierobežojuma pārkāpējus, turklāt protokolā neieraksta, ka bez ātruma ierobežojuma zīmes virs tās bija arī zīme “Uz ceļa strādā” Nr. 118? It īpaši, ja šādi posmi atrodas viens no otra nelielā attālumā (šosejas mērogā pāris kilometru ir ļoti īss posms). 3. Kā potenciālais pārkāpējs var pārliecināties, ka viņa spidometrs un fiksētais ātrums nerāda pareizi, bet policijas ekipāžas fiksētais ātrums atbilst tam, kas ir ierakstīts protokolā?
Ātruma ierobežojumi ārpus apdzīvotām vietām var tikt noteikti vairāku iemeslu dēļ, piemēram, tie var būt saistīti ar brauktuves (šosejas) remontdarbu veikšanu – šādā gadījumā šoseja ir būvobjekts, kurā būvnieks normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nosaka satiksmes ierobežojumus un braukšanas kārtību. Cits gadījums var būt saistīts, piemēram, ar īslaicīgiem darbiem, kas veicami no brauktuves (piemēram, apaļkoku iekraušana), šādā gadījumā pirms attiecīgo darbu veikšanas zonas uzstāda ceļa zīmi Nr. 118 un atļautā braukšanas ātruma ierobežojuma zīmi.
Jebkurā gadījumā autovadītāja pienākumos ietilpst ievērot noteiktos atļautā braukšanas ātruma ierobežojumus neatkarīgi no to noteikšanas iemesliem vai remontdarbu vai citas tehnikas esības šajā zonā.
Par ceļu policijas atļautā braukšanas ātruma kontroles tiesībām šādās zonās (kur braukšanas ātrums ir samazināts iepriekš minēto apstākļu dēļ) paskaidrojam, ka šādas darbības ir ne tikai atļautas, bet arī nepieciešamas, jo braukšanas ātruma ierobežojums ir noteikts leģitīmu iemeslu dēļ un tā neievērošana apdraud vai var apdraudēt citus (mazāk aizsargātus) satiksmes dalībniekus. Veicot atļautā braukšanas ātruma kontroli, policijai tomēr vajadzētu izvairīties no braukšanas ātruma fiksēšanas tieši pirms attiecīgo zīmju darbības sākuma un beigām, jo šādos apstākļos būs grūti noteikt, tieši kurā brīdī ātrums ir fiksēts.
Transportlīdzekļa īpašnieks ir atbildīgs par transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa atbilstību normatīvo aktu prasībām (arī spidometra darbības precizitāti). Līdz ar to nav pamata uzskatīt, ka policijas darbinieki lietotu neverificētus mērinstrumentus (atļautā braukšanas ātruma fiksēšanai). Ņemot vērā minēto, aicinām jūs rūpīgāk sekot līdzi transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim un ievērot atļauto braukšanas ātrumu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!