Vai sūdzības atstāšana bez izskatīšanas ir uzskatāma par prokurora rīcību vai tā lēmumu Kriminālprocesa likuma izpratnē?
Atbilstoši Kriminālprocesa likuma 336. panta pirmajai daļai sūdzību par kriminālprocesu veicošās amatpersonas rīcību vai nolēmumu var iesniegt procesā iesaistītā persona, kā arī persona, kuras tiesības vai likumīgās intereses ir aizskartas ar konkrēto rīcību vai nolēmumu.
Sūdzību adresē un iesniedz amatpersonai vai institūcijai, kura ir tiesīga to izlemt. Sūdzību var iesniegt arī amatpersonai, kuras rīcība vai lēmums tiek pārsūdzēts (Kriminālprocesa likuma 337. panta pirmā daļa).
Sūdzību nodod izlemšanai: par prokurora rīcību vai lēmumiem – amatā augstākam prokuroram.
Atbilstoši Kriminālprocesa likuma 344. pantam sūdzību var apmierināt vai noraidīt (Kriminālprocesa likums neparedz sūdzību atstāt bez izskatīšanas).
Apmierinot sūdzību, var:
1) pilnīgi vai daļēji atcelt vai grozīt pārsūdzēto nolēmumu;
2) pilnīgi vai daļēji izbeigt kriminālprocesu;
3) nosūtīt kriminālprocesu jaunai izmeklēšanai;
4) atzīt pārsūdzētās rīcības rezultātus par spēkā neesošiem.
Savukārt atteikumam apmierināt sūdzību jābūt motivētam.
Atbilstoši Prokuratūras likuma 6. panta trešajai daļai prokurora rīcība vai lēmums pārsūdzams Prokuratūras likumā un procesuālajos likumos noteiktajos gadījumos un kārtībā. Sūdzības jautājumos, kas ir tikai prokuratūras kompetencē, iesniedzamas vienu līmeni augstākas prokuratūras struktūrvienības virsprokuroram, bet par Ģenerālprokuratūras prokurora rīcību vai lēmumu – ģenerālprokuroram. Šo amatpersonu pieņemtie lēmumi nav pārsūdzami.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!