Sveiki! Sieva ar bērniem bija ciemos pie draudzenes, atbraucu pakaļ un novietoju auto zem 537. ceļazīmes kopā ar 849. papildzīmi stāvvietā (daudzstāvu mājas pagalms tikai ar atļaujām). Uzgāju pakaļ, saģērbām bērnus, bet, nonākot līdz mašīnai, tai jau bija uzlikts sods. Būtībā darbība notika 5 minūšu laikā. Vai to var apstrīdēt, proti, ka auto nebija novietots stāvēšanai, bet pasažieru uzņemšanai? Vai šīm ceļazīmēm par pasažieru uzņemšanu ne silts, ne auksts? Paldies!
Gadījumos, kad policija piemēro sodu transportlīdzekļiem daudzdzīvokļu namu pagalmos, praktiski vienmēr ir bijis izsaukums no kāda ēkas iedzīvotāja. Visticamāk, tas tā ir bijis arī šajā gadījumā.
Pēc savas iniciatīvas policija Ceļu satiksmes noteikumu (CSN) kontroli pagalmos veic ārkārtīgi reti, jo ir citas prioritātes – sabiedriskās kārtības apdraudējumi, bērnu drošība un cilvēku dzīvības un veselības apdraudējumi. Tāpat jāpiebilst, ka, ņemot vērā zemo prioritāti šāda veida izsaukumiem, parasti kārtības sargi vispirms apkalpo citus izsaukumus un tikai pēc tam dodas uz namu pagalmiem. Tādēļ maz ticams, ka auto pie ēkas bijis novietots tikai 5 minūtes – vidējais ierašanās laiks izsaukumos par CSN pārkāpumiem ir krietni ilgāks.
Jums ir taisnība, ka CSN ir minēta iespēja apstāties uz laiku līdz 5 minūtēm, ja tas nepieciešams pasažieru iekāpšanai transportlīdzeklī vai izkāpšanai no tā, kravas iekraušanai transportlīdzeklī vai izkraušanai no tā. Tomēr tas nenozīmē, ka obligāti ir dotas visas 5 minūtes. Proti, tiesu praksē tiek skaidrots, ka šis konkrētais regulējums paredz divas lietas, kurām vienlaikus ir jāizpildās:
Tas nozīmē, ka brīdī, kad aktīvā darbība ir beigusies, transportlīdzekļa vadītājam ir jāturpina ceļš. Savukārt, ja vadītājs savu transportlīdzekli ir pametis, lai kājām dotos pretī pasažieriem, automašīnā aktīva darbība vairs nenotiek, līdz ar to šādā situācijā tā faktiski ir novietota stāvēšanai, nevis īslaicīgi apstājusies.
LV portāls vērš uzmanību, ka atbilstoši LAPK 279. pantam administratīvā pārkāpuma lietā pieņemto institūcijas (amatpersonas) lēmumu var pārsūdzēt augstākā iestādē persona, kura saukta pie administratīvās atbildības. Ja augstākas iestādes nav, lēmumu var pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā. Saskaņā ar kodeksa 238.1 pantu augstāka iestāde ir tās iestādes augstāka amatpersona, kuras kompetencē ir administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšana.
Jūsu gadījumā, ja tomēr lemsiet pārsūdzēt piemēroto administratīvo sodu, iesniegums (sūdzība) jāiesniedz attiecīgās pašvaldības policijā (ja sodu uzlikusi pašvaldības policija). Proti, sūdzību iesniedz institūcijai (amatpersonai), kura pieņēmusi lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā. Institūcija (amatpersona) sūdzību ar lietas materiāliem septiņu dienu laikā nosūta izskatīšanai pēc piekritības.
LAPK 280. pantā noteikts, kas jānorāda sūdzībā:
Vienlaikus jānorāda, ka sūdzību administratīvā pārkāpuma lietā var iesniegt 10 darba dienu laikā no pilna lēmuma paziņošanas dienas. Nokavēto procesuālo termiņu var atjaunot iestāde, kas ir tiesīga lietu izskatīt, pēc sūdzības iesniedzēja motivēta lūguma, ja tā atzīst nokavēšanas iemeslu par attaisnojošu.
Pārsūdzot lēmumu par administratīvā soda piemērošanu, svarīgi ir norādīt, kā ir izpaudusies lēmuma nepareizība. Ja piemēroto administratīvo sodu atstās negrozītu, Jums ir tiesības augstākas iestādes pieņemto lēmumu pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā 10 darba dienu laikā no pilna lēmuma paziņošanas dienas.
Tāpat LV portāls vērš uzmanību, ka visai informācijai, arī par lēmuma pārsūdzēšanas iespējām un termiņu, jābūt atrodamai izrakstītajā administratīvajā protokolā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!