Labdien! Nereti uz Latvijas ceļiem ir vērojama situācija, ka ceļa remonts ir sen beidzies, taču ātrumu ierobežojošās ceļa zīmes stāv nedēļām. Vēlējos uzzināt, kurš ir atbildīgs par šādu satiksmes kavēšanu. Tāpat, salīdzinot ar pieredzi ārzemju braucienos, informatīvās ceļa zīmes par priekšā gaidāmo ceļa remontu (pārsvarā, ja runājam par pilsētām) ir krietni pamanāmākas un tiešām savlaicīgi brīdina autobraucējus par joslas maiņu vai tamlīdzīgi, tādējādi novēršot bīstamu situāciju rašanos: strauju bremzēšanu, autobraucēju apjukumu utt. Vai šādām lietām seko kāda institūcija?
Valsts autoceļu tīklu pārvalda, tam piešķirto finansējumu administrē, autoceļu attīstību plāno, iepirkumus valsts pasūtījumiem valsts autoceļu tīklā veicamajiem darbiem organizē, valsts autoceļu projektēšanas un būvdarbu procesu administrē, ceļu satiksmes organizācijas uzraudzību valsts autoceļu un pašvaldību ceļu tīklā nodrošina, valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas prasību izpildes pārbaudi un darbu uzraudzību veic, kā arī pašvaldību autoceļu uzturēšanas atbilstību normatīvo dokumentu prasībām uzrauga valsts akciju sabiedrība “Latvijas Valsts ceļi” (VAS LVC).
Kā norāda LVC, gadījumi, kad pēc remontdarbu pabeigšanas tiek saglabāts ātruma ierobežojums līdz 70 km/h, ir bieži. Tas ir nepieciešams, jo nesen noasfaltētais ceļš ir pārklāts ar bitumena saistvielu, kura veido neredzamu plēvīti. Tā ir slidena un samazina automašīnas riepu saķeri ar jaunbūvēto segumu. Tāpēc uzreiz pēc remontdarbiem segumam ir paaugstināts slīdēšanas risks – garāks bremzēšanas ceļš, bremzējot strauji, kā arī iespēja izslīdēt ceļa līkumā.
Laika gaitā automašīnas ar riepām šo plēvīti nodeldē, un, tiklīdz saķeres mērījumi ir atbilstoši normai, ātrumu ierobežojošās zīmes tiek noņemtas. Saķeres mērījumus jaunizbūvētos posmos veic VAS LVC Ceļu laboratorijas speciālisti.
Atbilstoši autoceļu specifikācijās noteiktajam šo mērījumu veic ne ātrāk kā 4 nedēļas pēc asfalta virskārtas ieklāšanas.
Arī mainīgajos laikapstākļos saķeres koeficients netiek mērīts, jo mērījuma rezultāti var nebūt precīzi.
Kad mērījums uzrāda, ka saķeres koeficients ir prasībām atbilstošs, tiek atjaunots atļautais braukšanas ātrums 90 km/h.
Savukārt brīdinājuma ceļa zīmju “Uz ceļa strādā” (Nr. 118) izvietošanas nosacījumi ir ietverti divos normatīvajos dokumentos:
Minētie MK noteikumi paredz, ka ceļa zīme “Uz ceļa strādā” apdzīvotās vietās jāizvieto 50 līdz 60 m pirms remontdarbu vietas. Ja konkrētie apstākļi traucē ceļa zīmes redzamību, ceļa zīmi uzstāda tieši pirms darba vietas. Ārpus apdzīvotām vietām ceļa zīmes jāuzstāda 150 līdz 200 m un tad atkārtoti 50 līdz 60 m attālumā no būvdarbu vietas.
Veicot īslaicīgus darbus, piemēram, brauktuves uzkopšanu, atļauts uzstādīt zīmi uz pārvietojama statīva 10 līdz 15 m pirms vietas, kur veic darbus.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!