E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 17206
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: Veselība

Kā atgūt brīvprātīgās veselības apdrošināšanas iemaksas

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
08. jūnijā, 2019
Līga

Labdien! Saeima konceptuāli atbalstījusi likumprojektu, kas paredz līdz 2021. gadam atlikt tā dēvēto divu pakalpojumu grozu valsts veselības apdrošināšanas sistēmu, kuru ar grozījumiem Veselības aprūpes finansēšanas likumā sākotnēji bija plānots ieviest no šī gada. Tā kā es saņemu autoratlīdzību, pirms 2019. gada 1. janvāra veicu obligāto veselības apdrošināšanas maksājumu vairāk nekā 200 eiro apmērā. Ja reiz Saeima ir nolēmusi divu pakalpojumu grozu atlikt, tas nozīmē, ka drīkstu iemaksāto naudu atprasīt?

A
atbild:
28. jūnijā, 2019
Edīte Brikmane
LV portāls

Jā, tieši tā. Jautājumā minētie grozījumi Veselības aprūpes finansēšanas likumā stājās spēkā 20. jūnijā un cita starpā paredz, ka brīvprātīgās veselības apdrošināšanas iemaksas, kuras iedzīvotāji veikuši līdz šī gada 1. jūlijam, līdz šī gada beigām tiks atmaksātas atpakaļ.

Tiem iedzīvotājiem, kuri brīvprātīgās veselības apdrošināšanas iemaksas veica ar pārskaitījumu no sava bankas norēķinu konta, nekas papildus nav jādara, jo atmaksa tiks veikta automātiski uz to pašu bankas kontu, no kura tika veikts maksājums.

Savukārt tiem iedzīvotājiem, kuri brīvprātīgās veselības iemaksas veikuši klātienē, piemēram, pastā vai Nacionālā veselības dienesta Klientu apkalpošanas centrā, lai atgūtu naudu, ir jāvēršas ar iesniegumu Nacionālajā veselības dienestā, norādot savu vārdu, uzvārdu, personas kodu un konta numuru, uz kuru veikt atmaksu.

Brīvā formā rakstītu iesniegumu Nacionālajam veselības dienestam var iesniegt dažādos veidos:

1. Klātienē – personīgi ierodoties Nacionālajā veselības dienestā:

  • Klientu apkalpošanas centrā – Cēsu ielā 31/k3, 3. stāvā (6. ieejā), Rīgā, LV-1012;
  • Zemgales nodaļā – Zemgales prospektā 3, Jelgavā, LV-3001;
  • Latgales nodaļā – Saules ielā 5, Daugavpilī, LV-5401;
  • Kurzemes nodaļā – Pilsētas laukumā 4, 3. stāvā, Kuldīgā, LV-3301;
  • Vidzemes nodaļā – Pils ielā 6, Smiltenē, LV-4729.

Informācija par Nacionālā veselības dienesta Klientu apkalpošanas centra un reģionālo nodaļu darba laiku pieejama NVD mājaslapā.

2. Pa pastu – nosūtot iesniegumu uz adresi: Nacionālais veselības dienests, Cēsu iela 31/k3, Rīga, LV-1012.

3. Elektroniski – ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu nosūtot uz e-pastu nvd@vmnvd.gov.lv.

4. Portālā latvija.lv – izmantojot portāla piedāvāto e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei”.

Papildu jautājumu gadījumā Nacionālais veselības dienests aicina sazināties ar Klientu apkalpošanas centru, zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni 80001234 (darba dienās plkst. 8.30–17.00).

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 78 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas