Labdien! Saeima konceptuāli atbalstījusi likumprojektu, kas paredz līdz 2021. gadam atlikt tā dēvēto divu pakalpojumu grozu valsts veselības apdrošināšanas sistēmu, kuru ar grozījumiem Veselības aprūpes finansēšanas likumā sākotnēji bija plānots ieviest no šī gada. Tā kā es saņemu autoratlīdzību, pirms 2019. gada 1. janvāra veicu obligāto veselības apdrošināšanas maksājumu vairāk nekā 200 eiro apmērā. Ja reiz Saeima ir nolēmusi divu pakalpojumu grozu atlikt, tas nozīmē, ka drīkstu iemaksāto naudu atprasīt?
Jā, tieši tā. Jautājumā minētie grozījumi Veselības aprūpes finansēšanas likumā stājās spēkā 20. jūnijā un cita starpā paredz, ka brīvprātīgās veselības apdrošināšanas iemaksas, kuras iedzīvotāji veikuši līdz šī gada 1. jūlijam, līdz šī gada beigām tiks atmaksātas atpakaļ.
Tiem iedzīvotājiem, kuri brīvprātīgās veselības apdrošināšanas iemaksas veica ar pārskaitījumu no sava bankas norēķinu konta, nekas papildus nav jādara, jo atmaksa tiks veikta automātiski uz to pašu bankas kontu, no kura tika veikts maksājums.
Savukārt tiem iedzīvotājiem, kuri brīvprātīgās veselības iemaksas veikuši klātienē, piemēram, pastā vai Nacionālā veselības dienesta Klientu apkalpošanas centrā, lai atgūtu naudu, ir jāvēršas ar iesniegumu Nacionālajā veselības dienestā, norādot savu vārdu, uzvārdu, personas kodu un konta numuru, uz kuru veikt atmaksu.
Brīvā formā rakstītu iesniegumu Nacionālajam veselības dienestam var iesniegt dažādos veidos:
1. Klātienē – personīgi ierodoties Nacionālajā veselības dienestā:
Informācija par Nacionālā veselības dienesta Klientu apkalpošanas centra un reģionālo nodaļu darba laiku pieejama NVD mājaslapā.
2. Pa pastu – nosūtot iesniegumu uz adresi: Nacionālais veselības dienests, Cēsu iela 31/k3, Rīga, LV-1012.
3. Elektroniski – ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu nosūtot uz e-pastu nvd@vmnvd.gov.lv.
4. Portālā latvija.lv – izmantojot portāla piedāvāto e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei”.
Papildu jautājumu gadījumā Nacionālais veselības dienests aicina sazināties ar Klientu apkalpošanas centru, zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni 80001234 (darba dienās plkst. 8.30–17.00).
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!