Labdien! Pašvaldība, kas līdz šim pārvaldīja dzīvojamo māju, izsludināja iepirkuma konkursu, lai šo funkciju nodotu SIA. SIA sūta rēķinus papīra formātā un par to prasa papildu maksu, tāpat arī jāapmaksā ierakstīti brīdinājumi par parādiem. SIA neesmu sniegusi informāciju par rēķina saņemšanas veidu. Iepirkuma dokumentācijā nav minētas šīs papildu maksas. Vai pārvaldnieks ir tiesīgs rēķinam pievienot šīs divas minētās maksas? Paldies!
Maksājumi var notikt tikai uz dzīvokļu īpašnieku lēmuma, ar pārvaldnieku noslēgtā līguma vai likuma pamata. Likums to nenosaka, un šobrīd daudzi apsaimniekošanas pakalpojumu sniedzēji, aizbildinoties ar personu datu aizsardzību, pieprasa rēķinu nosūtīšanu e-pastā. Ja tas nav iespējams, tad no dzīvokļu īpašniekiem par rakstveida rēķinu piesūtīšanu ar pasta starpniecību pieprasa papildu samaksu. Ja līgumā šāds nosacījums nav ietverts un arī dzīvokļu īpašnieki nav nolēmuši par tādu papildu maksu, to iekasēt nav likumīgi. Apsaimniekošanas uzņēmumi šādi patvaļīgi rīkojas, ņemot vērā, ka papildu samaksa par rakstveida rēķina sagatavošanu un piegādi veido nelielu summu, par kuras iekasēšanu dzīvokļu īpašnieki aktīvi neprotestēs un tiesvedību neierosinās. Šāda pārvaldnieka rīcība neliecina par labu pakalpojuma sniegšanas kvalitāti.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!