Runa ir par Iepirkumu komisijas izveidi pašvaldībās. Likuma “Par pašvaldībām” 61. pants. Pirmā daļa nosaka: “Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai vai pašvaldības administratīvās teritorijas pārvaldīšanai domes no domes deputātiem un attiecīgās pašvaldības iedzīvotājiem var izveidot valdes, komisijas vai darba grupas.” Publisko iepirkumu likuma 24. pants – iepirkuma komisijas izveidi nosaka personas, kas drīkst ieņemt šo amatu. Tātad ir divi likumi, kas regulē iepirkumu komisijas izveidi, konkrētāk, kas drīkst ieņemt komisijas locekļa amatu.
Šeit iesaistās Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. pants. Ārējo normatīvo aktu piemērošana (6) – ja konstatē pretrunu starp vienāda juridiska spēka vispārējo un speciālo tiesību normu, vispārējo tiesību normu piemēro tiktāl, ciktāl to neierobežo speciālā tiesību norma.
Pēc likuma par pašvaldībām sanāk, ka komisijai jāsastāv no domes deputātiem un attiecīgās pašvaldības iedzīvotājiem, bet Publisko iepirkumu likuma (kas ir speciālā tiesību norma) 24. pants papildina, ka šīs komisijas loceklis nedrīkst būt administratīvi sodīts, ar aizliegumiem ieņemt amatus utt. Būtībā sanāk, ka komisijas loceklis drīkst būt tikai domes deputāts vai attiecīgās pašvaldības iedzīvotājs, kuram nav lieguma ieņemt šo amatu. Un komisija drīkst pieaicināt ekspertus vai speciālistus, kas palīdz veikt darbu, bet nav komisijas locekļi (tikai konsultējoša rakstura palīdzība).
Vai šāda mana likumu interpretācija ir pareiza?
Likuma “Par pašvaldībām” 61. panta pirmās daļas pirmais teikums nosaka, ka atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai vai pašvaldības administratīvās teritorijas pārvaldīšanai no domes deputātiem un attiecīgās pašvaldības iedzīvotājiem var izveidot valdes, komisijas vai darba grupas.
Savukārt saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 2. pantu šā likuma mērķis ir nodrošināt:
Ievērojot minēto, secināms, ka publisko iepirkumu rīkošana nav uzskatāma par funkciju, bet gan par likumā noteiktu ierobežojumu rīcībai ar publiskas personas finanšu līdzekļiem.
Ņemot vērā iepriekš minēto, nav tiesiska pamata uzskatīt, ka pastāv pretrunas starp likuma “Par pašvaldībām” 61. pantu un Publisko iepirkumu likuma 24. pantu.
Papildus informējam, ka ar likuma “Par pašvaldībām” 61. panta pirmajā daļā minētajām funkcijām saprot likuma “Par pašvaldībām” 15. pantā noteiktās autonomās funkcijas un citos likumos noteiktās autonomās funkcijas, kuru izpildi organizē un par kurām atbild pašvaldības.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!