E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 15057
Lasīšanai: 3 minūtes

Publisko iepirkumu rīkošana nav uzskatāma par funkciju

J
jautā:
15. augustā, 2018
Intars

Runa ir par Iepirkumu komisijas izveidi pašvaldībās. Likuma “Par pašvaldībām” 61. pants. Pirmā daļa nosaka: “Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai vai pašvaldības administratīvās teritorijas pārvaldīšanai domes no domes deputātiem un attiecīgās pašvaldības iedzīvotājiem var izveidot valdes, komisijas vai darba grupas.” Publisko iepirkumu likuma 24. pants – iepirkuma komisijas izveidi nosaka personas, kas drīkst ieņemt šo amatu. Tātad ir divi likumi, kas regulē iepirkumu komisijas izveidi, konkrētāk, kas drīkst ieņemt komisijas locekļa amatu.

Šeit iesaistās Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. pants. Ārējo normatīvo aktu piemērošana (6) – ja konstatē pretrunu starp vienāda juridiska spēka vispārējo un speciālo tiesību normu, vispārējo tiesību normu piemēro tiktāl, ciktāl to neierobežo speciālā tiesību norma.

Pēc likuma par pašvaldībām sanāk, ka komisijai jāsastāv no domes deputātiem un attiecīgās pašvaldības iedzīvotājiem, bet Publisko iepirkumu likuma (kas ir speciālā tiesību norma) 24. pants papildina, ka šīs komisijas loceklis nedrīkst būt administratīvi sodīts, ar aizliegumiem ieņemt amatus utt. Būtībā sanāk, ka komisijas loceklis drīkst būt tikai domes deputāts vai attiecīgās pašvaldības iedzīvotājs, kuram nav lieguma ieņemt šo amatu. Un komisija drīkst pieaicināt ekspertus vai speciālistus, kas palīdz veikt darbu, bet nav komisijas locekļi (tikai konsultējoša rakstura palīdzība).

Vai šāda mana likumu interpretācija ir pareiza?

A
atbild:
15. oktobrī, 2018
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Anda Zaļepska, Sabiedrisko attiecību speciāliste

Likuma “Par pašvaldībām” 61. panta pirmās daļas pirmais teikums nosaka, ka atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai vai pašvaldības administratīvās teritorijas pārvaldīšanai no domes deputātiem un attiecīgās pašvaldības iedzīvotājiem var izveidot valdes, komisijas vai darba grupas.

Savukārt saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 2. pantu šā likuma mērķis ir nodrošināt:

  • iepirkumu atklātumu;
  • piegādātāju brīvu konkurenci, kā arī vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi pret tiem;
  • pasūtītāja līdzekļu efektīvu izmantošanu, maksimāli samazinot tā risku.

Ievērojot minēto, secināms, ka publisko iepirkumu rīkošana nav uzskatāma par funkciju, bet gan par likumā noteiktu ierobežojumu rīcībai ar publiskas personas finanšu līdzekļiem.

Ņemot vērā iepriekš  minēto, nav tiesiska pamata uzskatīt, ka pastāv pretrunas starp likuma “Par pašvaldībām” 61. pantu un Publisko iepirkumu likuma 24. pantu.

Papildus informējam, ka ar likuma “Par pašvaldībām” 61. panta pirmajā daļā minētajām funkcijām saprot likuma “Par pašvaldībām” 15. pantā noteiktās autonomās funkcijas un citos likumos noteiktās autonomās funkcijas, kuru izpildi organizē un par kurām atbild pašvaldības.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 156 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU