Labdien! Jautājumu raisīja 15.02.2018. atbilde uz jautājumu par pedagoga kvalitātes novērtēšanu. IZM konsultantes atbildē bija šāds teksts: “Vienas izglītības iestādes ietvaros pedagogam vērtējums jāgūst vienu reizi ar iespēju novērtēties visos amatos, kādos pedagogs šajā skolā strādā (minēti Izglītības likuma 491. pantā).” Pirmkārt, šajā pantā nekas tāds nav minēts. Otrkārt, dažādu amatu prasības var spēcīgi atšķirties, kā rezultātā skolotājs var būt lielisks individuālo stundu pasniedzējs (2. pakāpe) un “ne tik lielisks” grupu stundu vadīšanā (1. pakāpe). Kā tad lai izvērtē, ja beigu beigās viņam jāpiešķir tikai viena noteikta kvalitātes pakāpe par diviem dažādiem amatiem?
Izglītības likuma 49.1 pants “Pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšana” nosaka, ka pedagoga profesionālās darbības kvalitātes novērtējumu ir tiesības prasīt pedagogam, kura pedagoģiskā darba stāžs ir ne mazāks par vienu gadu un kurš piedalās vispārējās izglītības programmu, tai skaitā vispārējās izglītības programmu pirmsskolas izglītības pakāpē, profesionālās izglītības programmu pamatizglītības vai vidējās izglītības pakāpē, profesionālās ievirzes izglītības vai interešu izglītības programmu īstenošanā.
Vienā izglītības iestādē pedagogam tiek piešķirta viena kvalitātes pakāpe – vērtējums ir atbilstošs abu vēroto stundu un nodarbību kvalitatīvs kopums. Par piešķirto kvalitātes pakāpi pedagogs attiecīgi saņem piemaksu.
Lai saņemtu sīkāku skaidrojumu un atbildes uz Jūs interesējošiem jautājumiem, aicinām droši sazināties ar IZM ekspertu pa tālruni 67047835.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!