DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Iedzīvotāji aktīvi izmanto eksperimentālās autobusu līnijas Latvijas–Igaunijas pierobežā

Publicitātes attēls

Jau kopš šī gada 1. jūlija LatvijasIgaunijas pierobežā darbojas divas eksperimentālās pārrobežu autobusu līnijas – Valga–Valka un Pērnava–Hēdemeste–Ikla–AinažiSalacgrīva. Tās izveidotas Interreg Igaunija–Latvija programmas projektā “Igaunijas-Latvijas pārrobežu publiskā transporta savienojums” (ROCC), lai uzlabotu mobilitātes iespējas pierobežā un dotu iedzīvotājiem ērtākus, regulārus savienojumus ar kaimiņvalsti.

Līniju izveide balstīta uz vietējo kopienu vajadzībām, un to turpmāko attīstību ietekmēs arī pasažieru atsaucība un sabiedrības viedoklis. “Šie maršruti ir svarīgs solis, lai uzlabotu piekļuvi sabiedriskajam transportam pierobežas teritorijās. Eksperimentālā pieeja ļauj novērtēt, cik lielā mērā šāds risinājums atbilst reālām iedzīvotāju vajadzībām,” uzsver projekta ROCC vadītāja Lelde Ābele.

Pasažieru interese aug – statistika par pirmajiem diviem mēnešiem

Jau pirmajā mēnesī, jūlijā, līniju Valga–Valka izmantoja 900 pasažieri, bet maršrutu Pērnava–Ikla–Ainaži–Salacgrīva – 1 300 pasažieri. Augustā interese tikai pieauga: Valga–Valka līniju izmantojuši 906 pasažieri, savukārt piekrastes līnijā pārvadāti 1 568 pasažieri.

No reģistrētajiem braucieniem Valga–Valka līnijā jūlijā 450 braucieni tika reģistrēti Latvijas pusē, augustā – 405 braucieni. Savukārt Pērnava–Ikla–Ainaži–Salacgrīva līnijā jūlijā Latvijas pusē reģistrēti 650 braucieni, bet augustā – 782 braucieni.

Jāņem vērā, ka nav iespējams precīzi noteikt, vai pasažieris ir Latvijas vai Igaunijas iedzīvotājs – dati uzrāda tikai to, kurā valstī brauciens ticis reģistrēts vai iegādāta biļete.

Šie dati uzskatāmi parāda, ka pārrobežu autobusu savienojumi ir patiešām vajadzīgi un tiek aktīvi izmantoti. Kā norāda Pērnavas apriņķa sabiedriskā transporta centra vadītājs Andrus Karpuks, “pasažieru skaits apliecina, ka šāds savienojums ir gaidīts un nepieciešams.”

Provizoriskie aptaujas dati un pasažieru viedokļi

Lai vēl precīzāk novērtētu pakalpojuma nepieciešamību un kvalitāti, kopš 1. augusta norisinās pasažieru aptauja. Līdz šim tajā piedalījušies jau 50 respondenti – gan ikdienas braucēji, gan tie, kas izmantojuši autobusu līnijas pirmo reizi. Lielākā daļa aptaujas dalībnieku pakalpojumu vērtē kā labu, īpaši uzsverot savienojumu nozīmi, ērtības un pieejamību.

Kāds pasažieris komentārā raksta: “Lieliski, šis ir ļoti nepieciešams savienojums.” Citi respondenti pateicas par iespēju ērti nokļūt no Ainažiem līdz Pērnavai, kas agrāk prasīja vairākas pārsēšanās. Aptaujā vairāki pasažieri arī ierosinājuši palielināt reisu skaitu, nodrošināt agrākus izbraukšanas laikus vai paplašināt pieturu sarakstu. “Paldies par jauno līniju – tagad ciemoties pie draugiem un radiem robežas otrā pusē ir daudz vienkāršāk,” norāda viens no aptaujas dalībniekiem.

Aptauja būs pieejama visu projekta periodu. Pasažieru viedoklis ir nozīmīgs, lai izvērtētu gan pakalpojuma kvalitāti, gan pārrobežu autobusu līniju turpmākās attīstības iespējas. Aptaujas saite: https://ej.uz/roccaptauja.

Līnijas – kā izmēģinājuma posms, kas var kļūt par pamatu pastāvīgai satiksmei

Eksperimentālās līnijas darbosies līdz 2026. gada 30. jūnijam. Projekta partneri pastāvīgi analizē gan pasažieru plūsmu, gan atsauksmes un priekšlikumus, lai pēc pilotprojekta beigām izdarītu secinājumus par iespēju ieviest pastāvīgus maršrutus Latvijas–Igaunijas pierobežā.

“Redzam, ka iedzīvotāji aktīvi izmanto jaunos reisus. Aicinām arī turpmāk braukt un dalīties viedoklī – katra atbilde ir nozīmīga pierobežas transporta attīstībai,” uzsver Lelde Ābele.

Kustības saraksts un aktuālā informācija

Plašāka informācija par autobusu kursēšanas grafikiem, biļešu iegādi un atlaidēm būs publicēta Vidzemes plānošanas reģiona tīmekļa vietnē (https://ej.uz/roccprojekts), iesaistīto pašvaldību un transporta uzņēmumu tīmekļa vietnēs, kā arī vietnēs www.1188.lv un www.peatus.ee. Tāpat informācija pieejama drukātajos materiālos, kas pieejami autobusos, autoostās, pašvaldību klientu apkalpošanas centros un citās sabiedriskās vietās.

Par projektu

Projekts “Igaunijas-Latvijas pārrobežu publiskā transporta savienojums” (ROCC) tiek īstenots no 2023. gada 15. novembra līdz 2026. gada 14. novembrim ar Interreg Igaunijas-Latvijas programmas 2021-2027 atbalstu. Kopējās projekta izmaksas ir 235 000 eiro, no kuriem 80% jeb 188 000 eiro finansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF). Partneru līdzfinansējums veido 47 000 eiro. Projekta vadošais partneris ir Pērnavas sabiedriskā transporta centrs (PÜTK), un partnerībā piedalās Dienvidaustrumu Igaunijas, Valgas un Vīlandes sabiedriskā transporta centri, kā arī Vidzemes plānošanas reģions, kas atbild par aktivitāšu īstenošanu Latvijas pusē. Projektā aktīvi iesaistās arī Igaunijas Reģionālo lietu un lauksaimniecības ministrija, Igaunijas Klimata ministrija, kā arī Autotransporta direkcija.

Finansē Eiropas Savienība (ES). Izskanējušie viedokļi un uzskati ir tikai autora(-u) pausti un neatspoguļo ES vai Interreg Igaunijas–Latvijas programmas vadošās iestādes uzskatus. Ne ES, ne finansējumu piešķīrusī iestāde nevar būt atbildīga par tiem.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI