Līdz šim izmantotais iepirkumu modelis, kas paredzēja vienotā iepirkumā iegādāties gan patversmju un dzīvnieku ķērāju, gan veterinārmedicīnas pakalpojumus, neatbilst ne mūsdienu prasībām pēc nodokļu maksātāju naudas lietderīga izlietojuma, ne dzīvnieku labturības interesēm.
Konkurences neesamība līdz šim nav ļāvusi pašvaldībai nepieciešamo pakalpojumu iegādāties tā, lai nodokļu maksātāju nauda dzīvnieku interesēs tiktu izmantota visefektīvākajā veidā. Līdzšinējais iepirkuma modelis dzīvnieku patversmju un dzīvnieku ķērāju pakalpojuma iegādei izslēdza veterinārārstu konkurences iespējas, jo iepirkumā uzvarējusī persona vienpersonīgi varēja izvēlēties savu veterinārmedicīnisko pakalpojumu sniedzēju, īpaši nerēķinoties ar pašvaldības interesēm.
Tāpēc Veterinārmedicīniskie pakalpojumi, piemēram, suņu klīniskā apskate, mikročipa ievade, vakcinācija pret trakumsērgu un citi, ir pilnībā jānodala no pārējiem pašvaldībai nepieciešamajiem pakalpojumiem un būtu turpmāk jāiepērk atsevišķi no pakalpojumiem, kuru veikšanai nav nepieciešama augstākā veterinārmedicīniskā izglītība. Tas varētu paplašināt arī to pretendentu loku, kas vēlētos pieteikties uz patversmes vai dzīvnieku ķeršanas iepirkumiem.
Sekojot Publisko iepirkumu likuma noteiktajiem principiem un paplašinot pretendentu loku, ar jauno iepirkuma modeli Rīgas dome varētu izvēlēties veterinārmedicīnisko pakalpojumu sniedzēju ar izdevīgāko piedāvājumu, bet patversme, suņu ķērāji vai viņu izvēlētie apakšuzņēmēji vairs nevarēs diktēt, kurš būs veterināro pakalpojumu sniedzējs un par kādu cenu.
Atbilstoši PVD reģistra datiem pašlaik Rīgā ir reģistrēti vairāk nekā 50 veterinārmedicīnas pakalpojumu sniedzēji- veterinārmedicīniskās aprūpes iestādes. Izvēloties veterinārmedicīnisko pakalpojumu sniedzēju atsevišķā iepirkumā, tiktu nodrošināta lielāka konkurence un līdz ar to arī augstāka veterinārmedicīnisko pakalpojumu kvalitāte pie zemākas cenas, tā nodrošinot dzīvniekiem labāku aprūpi un Rīgas domei efektīvi ietaupīt nodokļu maksātāju līdzekļus.