Lai labāk izprastu nozares problēmas, PTAC veica patērētāju aptauju, lūdzot paust savu viedokli. 138 aptaujas dalībnieki, izmantojot koplietošanas nomas transportlīdzekļus, saskārušies ar dažādiem sarežģījumiem un neskaidrībām, piemēram:
- liela daļa atzinuši, ka nedarbojas aplikācija vai nevar sazināties ar pakalpojuma sniedzēju,
- nav saprotams tarifu plāns un maksa,
- automašīnas ir netīras vai ar defektiem,
- elektroskrejriteņi tehniski sliktā stāvoklī,
- neprecizitātes zonu kartēs,
- nekorekta automašīnas GPS darbība u.c.
PTAC ir uzsācis komersantu koplietošanas nomas un pakalpojumu sniegšanas noteikumu, mobilo aplikāciju un tīmekļvietņu izvērtēšanu, īpašu uzmanību pievēršot:
- saziņas problēmām,
- lietotnes darbības nepilnībām,
- līgumsodiem par noteikumu neievērošanu,
- līgumsodu un zaudējumu iekasēšanai,
- vienpusējai noteikumu grozīšanai.
Uzraudzību noslēdzot, PTAC izstrādās ieteikumu vēstuli koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem, vēršot uzmanību uz neatbilstībām, piemērojot iniciatīvu “Konsultē vispirms” .
Savukārt patērētājiem PTAC sagatavos ieteikumus, kas jāņem vērā, izvēloties un izmantojot koplietošanas nomas pakalpojumu.
PTAC aicina patērētājus:
Pirms nomas:
- Pirms nomas izlasi un izproti līgumu!
- Apskati transportlīdzekli pirms brauciena, fiksē redzamos defektus.
Nomas laikā:
- Pārkāpumu gadījumā var piemērot dubultu sodu - gan administratīvo, gan līgumsodu.
- Neļauj citiem lietot savu kontu; par visu atbildēsi Tu.
- Ja piemēro līgumsodu, komersantam jāpamato tā apmērs ar pierādījumiem.
- Ja rodas problēma, nekavējoties ziņo pakalpojuma sniedzējam.
- Strīda gadījumā sazinies ar komersantu, ja tas nepalīdz, vērsies PTAC.
Pēc brauciena
- Pēc brauciena pārliecinies, vai aplikācijā noslēdzi savu braucienu.
- Pēc brauciena nofotografē transportlīdzekli.