Pasažieru tiesības lidojuma atcelšanas gadījumā
Lidojuma atcelšanas gadījumā aviokompānijai ir pienākums piedāvāt pasažieriem divas iespējas:
- Maršruta maiņa.
- Naudas atmaksa.
Pasažieriem, saņemot paziņojumu par lidojuma atcelšanu, ir svarīgi ievērot norādītās instrukcijas un izvēlēties sev atbilstošāko variantu.
Maršruta maiņa
Ja pasažieris izvēlas maršruta maiņu aviokompānijas mājaslapā, tad saskaņā ar aviokompānijas sniegto skaidrojumu sistēma automātiski piedāvā tuvāko pieejamo alternatīvo lidojumu. Ja šis variants nav atbilstošs, pasažierim ir iespēja izvēlēties citu datumu. Ja nav iespējams atrast sev interesējošo variantu, jāsazinās ar aviokompānijas zvanu centru.
Kompensācija
Saskaņā ar Regulu aviokompānijai nav pienākuma izmaksāt kompensāciju, ja lidojums tiek atcelts vismaz divas nedēļas pirms plānotā izlidošanas datuma.
Apdrošināšana
Ja pasažieris ir iegādājies ceļojuma apdrošināšanu un ja radušies zaudējumi (piemēram, par rezervēto viesnīcu vai citiem pakalpojumiem), pasažieriem jāvēršas pie apdrošinātāja. Apdrošināšanas atlīdzība ir atkarīga no izvēlētās polises un tajā iekļautajiem riskiem.
Rīcība konfliktsituācijā
Gadījumā, ja situācija ar aviokompāniju netiek atrisināta, pasažieris var vērsties PTAC, iesniedzot parakstītu iesniegumu ar pievienotiem dokumentiem (sarakste ar aviokompāniju, biļetes kopijas u.c.).
Papildinformācija:
PTAC 2024. gadā par visiem pārvadātājiem ir saņēmis 547 gaisa pasažieru iesniegumus, par atceltiem reisiem – 125 iesniegumus. Savukārt 2023. gadā saņemti 619 iesniegumi, par atceltiem reisiem – 85.