Otrā vieta piešķirta metam ar devīzi ZZUUNNDDSS, kura autori ir SIA „MADE arhitekti”, sadarbībā ar SIA „PROJEKTS 3” un Evu Abduļinu. Trešā vieta piešķirta metam ar devīzi ZUT 001, kuru izstrādāja SIA „LEVINS ARHITEKTI”. Savukārt veicināšanas godalgai nominēts mets ar devīzi PROTOTILTS, kura autori ir SIA “Alsins Architecture Latvija”, Sergejs Kopili un Andrejs Kopili.
Gājēju un velosipēdistu tilta izbūve plānota līdz 2026. gada pavasarim, tādēļ nākamais solis ir būvprojekta izstrāde atbilstoši augstāko vietu ieguvušajam metam. Tāpat pašvaldība turpina darbu, lai tuvāko gadu laikā atjaunotu un labiekārtotu arī pārējo Zunda kanāla piegulošo teritoriju un infrastruktūru.
Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone atzīmē: “Gājēju un velosipēdistu tilts pār Zunda kanālu ir vēl viens projekts kvalitatīvas publiskās ārtelpas izveidei, un šādai pieejai pilsētplānošanā ir jāturpinās. Tas ir priekšnoteikums, kas padara pilsētas teritorijas dzīvas, jo infrastruktūra kalpo gan iedzīvotāju pārvietošanās, gan rekreācijas vajadzībām. Zunda tilts būs vēl viens nozīmīgs objekts mobilitātes veicināšanai un apkārtnes sakārtošanai”.
Paziņojot konkursa rezultātus, metu konkursa žūrijas komisijas priekšsēdētāja, Rīgas pašvaldības Pilsētas attīstības departamenta direktora vietniece attīstības jautājumos p.i. Inese Sirmā atzīmēja, ka pretendentu uzdevums bija sarežģīts un izaicinošs, jo jaunā satiksmes infrastruktūra jāveido kopā ar publisko ārtelpu, vienlaikus idejai jābūt ilgtspējīgai, funkcionālai un mākslinieciski augstvērtīgai. Žūrijas komisija, novērtējot darbus vairākos posmos, pirmo vietu piešķir metam ar devīzi “ABI DIVI”, kura virsmērķī izvirzīta augstvērtīgas publiskās ārtelpas izveidošana, iedzīvinot vīziju par augstskolu savienošanu “zināšanu jūdzē” Daugavas kreisajā krastā.
Pirmo vietu ieguvušajā metā ar devīzi “ABI DIVI” augstvērtīgas publiskās ārtelpas risinājumi panākti, veidojot plašas terases ūdensmalās, labiekārtotus skvērus un bagātīgus apstādījumus abos tilta galos. Tilta konstrukcijai piedāvāts izmantot līmētā koka laidumus uz dzelzsbetona balstiem. Līmētais koks ir dabai draudzīgs materiāls ar daudzām priekšrocībām, piemēram, salīdzinoši nelielu pašsvaru, lielu nestspēju un estētisku pievilcību.
Rīgas pilsētas galvenā dizainere un metu konkursa žūrijas komisijas locekle Evelīna Ozola pirmo vietu ieguvušo darbu raksturo kā augstā detalizācijas pakāpē izstrādātu un rūpīgi pārdomātu metu. “Tajā piedāvātā tilta konstrukcija demonstrē ekoloģisku ievirzi. Īpaši uzteicama ir tilta integrācija pilsētvidē — abos Zunda krastos radīta ainaviski pievilcīga, daudzfunkcionāla publiskā ārtelpa. Tilta risinājums ir pragmatisks, vienlaikus tam piemīt atturīgs, mūsdienīgs, vidē iederīgs arhitektoniskais tēls. Tilta īstenošana sniegs kvalitatīvu pienesumu mobilitātei un publiskajai ārtelpai Pārdaugavā,” skaidro E. Ozola.
Pēc devīžu atšifrējumu atvēršanas sanāksmes Pilsētas attīstības departaments pārbaudīs metu konkursa dalībnieku atbilstību konkursa nolikumā noteiktajām profesionālās klasifikācijas prasībām,
Metu konkurss tika izsludināts, lai iegūtu pārdomātus, ainaviski, pilsētbūvnieciski, mākslinieciski augstvērtīgus un vienlaikus ekonomiski pamatotus metus jauna gājēju un velobraucēju tilta un to savienojumu izveidei starp Durbes un Paula Valdena ielām.
Tilta izbūve ir viens no svarīgākajiem projektiem plānotā veloceliņa “Rīga - Babīte – Piņķi” izbūvei, mobilitātes veicināšanai un Zunda kanāla apkārtnes sakārtošanai. Tilts veidos nozīmīgu velosatiksmes savienojumu starp Pārdaugavu un Ķīpsalu, kur atrodas Rīgas Tehniskās universitātes studentu pilsētiņa, ar ērtiem pieslēgumiem pilsētas ielu un rekreācijas infrastruktūrai, kā arī veidojot vietzīmi tuvāko apkaimju identitātes veidošanā.