Katrs no mums, ikdienā pieņemot lēmumus par preču un pakalpojumu iegādi, ar savām izvēlēm atbalsta dažādus uzņēmumus. Svarīga loma šajā izvēlē ir zināšanām par šo uzņēmumu īpašniekiem, produktu izcelsmi, izpratnei par uzņēmuma darbības ētiskumu un reputāciju. Ja izvēlamies preces un pakalpojumus no uzņēmumiem, kas saistīti ar Krieviju vai atbalsta Krievijas agresiju Ukrainā, mēs faktiski finansējam karu.
Savukārt apzinātu un ikviena cilvēka vērtībām atbilstošu lēmumu pieņemšana prasa ne tikai skaidras personiskās pozīcijas apzināšanos, bet arī jaunu paradumu veidošanu, kad, izvēloties uzņēmumu, kuram maksājam par pakalpojumu, izvērtējam arī tā darbību plašākā kontekstā, - gan attieksmē pret cilvēkiem, vidi, gan vispārējām morāli ētiskām normām.
Kādi faktori to ietekmē un kā mainīt iedzīvotāju ieradumus, lai veicinātu atbildīgas ikdienas izvēles?