DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
06. jūlijā, 2012
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Labklājība

Atbilde uz atklāto vēstuli: LM noraida pārmetumus par konkursa „Ģimenei draudzīgs komersants” vērtēšanas kritēriju negodīgumu

Publicēts pirms 11 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
Labklājības ministrija kā viena no konkursa rīkotājām kategoriski noraida pārmetumus par konkursa „Ģimenei draudzīgs komersants” vērtēšanas kritēriju iespējamo negodīgumu.

Ģimenei draudzīga komersanta noteikšanas kritērijus izstrādāja ne tikai Labklājības ministrija (LM), Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK), Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS), bet arī citas organizācijas, piemēram, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Valsts darba inspekcija, uzņēmēji. LM aicina arī Latvijas Daudzbērnu ģimeņu biedrību apvienību un citas nevalstiskās organizācijas iesaistīties konkursa kritēriju pilnveidē.

Nosakot draudzīgumu ģimenēm, tiek vērtēta attieksme pret darbiniekiem, kam ir bērni, pret klientu apkalpošanu, īpašu uzmanību veltot cilvēkiem ar bērniem, cilvēkiem ar invaliditāti utt. Šajos kritērijos nav iekļauti tarifu pamatpolitikas jautājumi. Tarifu pamatotību izvērtē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.

Konkursā "Ģimenei draudzīgs komersants" kā uzņēmuma "Latvenergo" pozitīvā prakse vērtēta motivācija nodrošināt darbiniekiem pēc iespējas lielākas iespējas apvienot darbu un ģimenes dzīvi, nodrošinot gan elastīga darba iespējas, nepilnu darbu vai iespēju strādāt no mājām. Tāpat uzņēmumā strādājošie saņem papildu brīvdienas, īpaši ģimenēs ar bērniem, kas ir ārpus Darba likumā noteiktām obligātām prasībām.

Uzņēmums arī rūpējas par darbinieku veselību, nodrošinot ne tikai veselības apdrošināšanas polises un dažāda veida darba aizsardzības līdzekļus, bet arī rūpējas par darbinieku aktivitātēm un stresa pārvaldību.

Pozitīvi vērtējama arī attieksme pret klientiem. Uzņēmums klientiem nodrošina sabiedrisko tualešu un uzņēmuma telpu pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un ģimenēm ar bērniem. Tāpat ģimenēm ar bērniem ir īpaša klientu apkalpošanas poga, kas ļauj uzņēmuma sniegtos pakalpojumus saņemt ātrāk. Turklāt "Latvenergo" atbalstam ģimenēm ar bērniem, it īpaši daudzbērnu ģimenēm, pagājušā gadā ir ieguldījis vairākus miljonus latu.

Atgādinām, ka ar elektroenerģijas tarifu noteikšanas pamatotības izvērtējumu nodarbojas Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK). Pēc SPRK pieņemtā lēmuma LM kopā ar Latvijas Daudzbērnu ģimeņu biedrību apvienību tikās ar uzņēmuma "Latvenergo" vadību un panāca vienošanos, ka "Latvenergo" piemēros atlaides daudzbērnu ģimenēm norēķinos par izlietoto elektroenerģiju.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI