Tā kā nodokļu politika ir cieši saistīta ne tikai ar lietderības, bet arī ar sociālā taisnīguma aspektu, sevišķi neadekvāts pašlaik izskatās nodoms ieviest progresīvo ienākumu nodokli, sākot no 500 latiem. Diezin vai saprātīgam cilvēkam šķitīs, ka šī ir Latvijā ilgi gaidītā rietumvalstu prakse, kad sabiedrības kopējam labumam vairāk dod bagātais. Taču tieši šī jaunā nodokļa ieviešana, kas faktiski lielākoties sitīs uz nabadzības robežas dzīvojošos, valdības pārstāvju izteikumos pašlaik figurē kā viena no reālākajām iespējām Valsts kases papildināšanai.
Ir diezgan apbrīnojami, ka valdības vīriem un arī SVF pieredzējušajiem pragmatiķiem nav skaidrs, ka šādos apstākļos saniknoto Latvijas iedzīvotāju paredzamākā reakcija uz nodokļu palielināšanu būs rīcība pēc formulas: jo lielāki nodokļi, jo lielāka izvairīšanās no tiem. Ja kāds cer, ka Latvijas iedzīvotāji tagad ņemsies apliecināt eiropeisku domāšanu, ar dubultu sparu metoties maksāt nodokļus nestundā nonākušajai dzimtenei, tad tam nudien nav vietas reālpolitikā.
Ja ir tā, kā saka valdības vadītājs, ka taupīšanas paņēmieni ir Latvijas valdības rokās, bet augusta beigās, septembrī gaidāmas makroekonomiskās attīstības prognozes un skaidrība par pasākumiem SVF prasību izpildei, neko vairāk par vienu mēnesi politiķiem prātot nav atlicis. Saprātīgam cilvēkam, kurš nevēlas empīriski pārliecināties par to, vai revolūcijas Latvijā notiek tikai janvārī, būtu jāsaprot, ka morāli un ekonomiski loģiskākā izvēle ir valsts pārvaldes reorganizācija un ministriju izdevumu samazināšana, nevis mehāniska nodokļu palielināšana.