Šogad, salīdzinot ar 2020. gadu, interneta pieejamība mājsaimniecībās ir pieaugusi par 1,4 kredītpunktiem. Tāpat pieaudzis to mājsaimniecību īpatsvars, kurās pieejams platjoslas internets. Ja pērn tas bija 87,6% mājsaimniecību, tad šogad – 89,5%. Pilsētās platjoslas internets pieejams 90,7%, bet laukos – 87,1% mājsaimniecību, un gada laikā tā pieejamība laukos palielinājusies par 2,8 procentpunktiem.
Pieaudzis arī regulāro interneta lietotāju īpatsvars (lieto internetu vismaz reizi nedēļā), 2021. gadā sasniedzot 89,7%. Sievietes internetu regulāri lieto biežāk nekā vīrieši un internetā vairāk meklē ar veselību saistītu informāciju, savukārt vīrieši nedaudz biežāk nodarbojas ar preču vai pakalpojumu pārdošanu internetā.
2021. gadā turpina pieaugt iedzīvotāju sadarbība ar valsts vai pašvaldību iestādēm, izmantojot internetu. Valsts vai pašvaldību iestāžu veidlapas tiešsaistē aizpilda 64,7% iedzīvotāju, un gada laikā šis rādītājs ir pieaudzis par 1,3 procentpunktiem. Valsts vai pašvaldību tīmekļa vietnes tiek izmantotas arī informācijas iegūšanai par iestādēm (piemēram, kontaktinformāciju, darba laiku), kā arī, lai lejupielādētu veidlapas izdrukāšanai, – šādas darbības veikuši attiecīgi 67,6% un 36,4% iedzīvotāju.
2021. gada aptaujā pirmo reizi tika iekļauti jautājumi par interneta “viltus ziņām”. 52% interneta lietotāju norādīja, ka tīmekļa vietnēs vai sociālajos tīklos ir sastapušies ar informāciju vai saturu, kuru viņi uzskatīja par nepatiesu vai apšaubāmu. No tiem 40,8% norādīja, ka informācijas vai satura patiesumu ir pārbaudījuši. 88,5% no iedzīvotājiem, kuri veica informācijas vai satura patiesuma pārbaudi, šim nolūkam galvenokārt izmantoja citas tīmekļa vietnes, 37,5% norādīja, ka patiesuma noskaidrošanai reālajā dzīvē diskutējuši ar citiem, bet 20,8% sekoja interneta diskusijām par atrasto informāciju vai saturu. Galvenais iemesls, kāpēc informācijas vai satura patiesuma pārbaude netika veikta, ir jau esošās zināšanas, ka informācija, saturs vai avots nav uzticams (šādi norādīja 76,9% aptaujāto), savukārt 7,9% atzina, ka viņiem pietrūkst prasmju, lai pārbaudītu informācijas vai satura patiesumu.