Sveiki! Ja ir vairāki īpašumi, pie kuriem var piebraukt tikai pa servitūta ceļu, visi īpašnieki vienojas un uzliek servitūta ceļam aizsargstieni, lai sveši nepiekļūst pie īpašuma, pēc laika viens īpašniekiem sāk regulēt, kas drīkst iebraukt un kas nē, aizslēdzot metāla barjeru ciet. Ko īpašnieks pārkāpj, ka neļauj braukt pa servitūta ceļu? Kā rīkoties, lai liktu neslēgt barjeru ciet?
Par ceļa servitūtu izsmeļoša informācija atrodama LV portālā rakstā „Ceļa servitūts – mana zeme cita labumam”, kur izskaidrotas ar servitūtu saistīto īpašnieku tiesības un pienākumi, minot arī konkrētu normatīvo aktu regulējumu.
Šeit atliek vienīgi piebilst, ka svarīgākais ir, kuriem īpašumiem ceļa servitūts reģistrēts zemesgrāmatā, kurš ir kalpojošais, kurš – valdošais īpašums, un tas arī nosaka ceļa lietotāju tiesības.
Taču katrā ziņā ir skaidrs, ka brīvu piekļuvi pa servitūta ceļu kādam īpašumam neviens nedrīkst liegt. Protams, pirmais (solīdākais un saprātīgākais veids) ir pārējiem īpašniekiem ar barjeras uzstādītāju veikt pārrunas un panākt, lai viņš šķērsli novāc. Otrais – īpašnieki, kurus neapmierina esošā situācija, apkopo pierādījumus (dokumentu un, piemēram, fotogrāfiju veidā) un raksta iesniegumu par šāda šķēršļa likšanu pašvaldībai vai pašvaldības policijai, kas zemes īpašnieka rīcību var novērtēt kā administratīvu pārkāpumu un uzlikt attiecīgu sodu. Treškārt, ja nav citas izejas, varat vērsties ar iesniegumu tiesā par šķēršļu likšanu ceļa servitūta izmantošanai un radīto zaudējumu atlīdzību.
Taču vēlreiz uzsverams – lai konfliktu kārtotu pēdējos divos veidos, ir jābūt tiesiskam ceļa servitūta izmantošanas pamatam, t.i., ceļa servitūtam jābūt oficiāli nodibinātam - reģistrētam īpašumu zemesgrāmatās.
Par ceļa servitūtu izsmeļoša informācija atrodama LV portālā rakstā „Ceļa servitūts – mana zeme cita labumam”, kur izskaidrotas ar servitūtu saistīto īpašnieku tiesības un pienākumi, minot arī konkrētu normatīvo aktu regulējumu.
Šeit atliek vienīgi piebilst, ka svarīgākais ir, kuriem īpašumiem ceļa servitūts reģistrēts zemesgrāmatā, kurš ir kalpojošais, kurš – valdošais īpašums, un tas arī nosaka ceļa lietotāju tiesības.
Taču katrā ziņā ir skaidrs, ka brīvu piekļuvi pa servitūta ceļu kādam īpašumam neviens nedrīkst liegt. Protams, pirmais (solīdākais un saprātīgākais veids) ir pārējiem īpašniekiem ar barjeras uzstādītāju veikt pārrunas un panākt, lai viņš šķērsli novāc. Otrais – īpašnieki, kurus neapmierina esošā situācija, apkopo pierādījumus (dokumentu un, piemēram, fotogrāfiju veidā) un raksta iesniegumu par šāda šķēršļa likšanu pašvaldībai vai pašvaldības policijai, kas zemes īpašnieka rīcību var novērtēt kā administratīvu pārkāpumu un uzlikt attiecīgu sodu. Treškārt, ja nav citas izejas, varat vērsties ar iesniegumu tiesā par šķēršļu likšanu ceļa servitūta izmantošanai un radīto zaudējumu atlīdzību.
Taču vēlreiz uzsverams – lai konfliktu kārtotu pēdējos divos veidos, ir jābūt tiesiskam ceļa servitūta izmantošanas pamatam, t.i., ceļa servitūtam jābūt oficiāli nodibinātam - reģistrētam īpašumu zemesgrāmatās.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!