E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 5029
Lasīšanai: 3 minūtes

Alkohola lietošana reklāmās

Publicēts pirms 9 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
20. augustā, 2014
Jekaterīna

Labdien! Likumā par alkohola reklamēšanu ir noteikts, ka nedrīkst attēlot cilvēku lietojam alkoholu. Vai tas ir domāts dzert, vai arī, piemēram, ja reklāmā attēlots, ka cilvēks ielej šņabja glāzītē šņabi?

A
atbild:
22. augustā, 2014
Laura Studente
LV portālam

Alkoholisko dzērienu aprites likuma 11.pantā norādīts, ka reklāmā aizliegts:

1) attēlot personas lietojam alkoholiskos dzērienus;

2) izmantot Latvijas valsts simboliku;

3) paust uzskatus par alkoholiskajiem dzērieniem kā ārstniecības līdzekli;

4) saistīt alkoholisko dzērienu lietošanu ar sporta nodarbībām vai transportlīdzekļa vadīšanu;

5) paust uzskatus, ka alkoholiskajiem dzērieniem piemīt stimulējoša vai nomierinoša ietekme vai ka tie palīdz atrisināt personiskas problēmas;

6) negatīvi atspoguļot atturību vai mērenību alkohola lietošanā;

7) radīt iespaidu, ka alkoholisko dzērienu lietošana nodrošina panākumus sociālajā vai seksuālajā jomā.

Līdz ar to, veidojot reklāmu, ir jāņem vērā visi šie aspekti.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Ilze Žunde skaidro, ka katrs reklāmas gadījums ir individuāls. Īstenojot uzraudzības darbu, konkrētā norma netiek interpretēta burtiski, tiek ņemts vērā arī reklāmas kopējais iespaids.

Piemēram I.Žunde min 2013.gada 18.jūlija lēmumu, ar kuru tika aizliegta alkoholiskā dzēriena reklāma un komersantam piemērots administratīvais sods. Reklāmā tika attēlotas vairākas personas pie klāta piknika galda, turot rokās konjaka glāzes ar tajās iepildītu dzērienu. Pacelto roku stāvoklis/pozīcija radīja iespaidu, ka nākamā darbība varētu būt glāžu saskandināšana. Savukārt saskandināšana tradicionāli notiek pirms dzēriena lietošanas. Reklāmās attēloto personu smaidi, tajās izmantotais sauklis un no tiem izrietošā draudzīgā gaisotne veicināja labvēlīgu attieksmi pret reklāmā attēloto. Šī reklāma, PTAC ieskatā, bija pretrunā ar Alkoholisko dzērienu aprites likuma 11.pantā pirmās daļas 1.punktā minēto aizliegumu reklāmās attēlot personas lietojam alkoholiskos dzērienus, kā arī ar minētā likuma reklāmu ierobežojumu mērķi.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas