E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 4691
Lasīšanai: 4 minūtes
2
2

Patērētājam jāizvērtē, vai konkrētais piedāvājums atbilst viņa vajadzībām

Publicēts pirms 9 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
27. jūnijā, 2014
Aija Rudasa

Un kā ar „Lattelekom" pievienotajiem papildus kanāliem Ekonomiskajai pakai, par kuru tiek prasīta papildus maksa? Mana piekrišana netika pajautāta, un es būtībā arī nepiekrītu, jo šie kanāli man nav saistoši un neinteresē. Es no visiem Ekonomiskās pakas kanāliem skatos kādus 5 kanālus, tātad jau tā maksāju par to, kas man nav nepieciešams. Kā šādā gadījumā rīkoties? Tie man tiek uzspiesti, un vēl piespiedu kārtā par tiem tiek prasīta samaksa. Jautājums saistībā ar Patērētāju likumu.

A
atbild:
01. jūlijā, 2014
Laura Studente
LV portālam

Atbilstoši Patērētāja tiesību aizsardzības likuma 4.pantam, stājoties līgumattiecībās ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, patērētājam jādod iespēja pilnībā realizēt savu izvēli un gribu, iegādājoties tieši tādu preci vai saņemot tieši tādu pakalpojumu, kādu patērētājs vēlas, izņemot likumā noteiktos ierobežojumus.

Tomēr tajā pašā pantā arī skaidri noteikts, ka, pirms patērētājs iegādājas preci vai saņem pakalpojumu, tam jādod iespēja novērtēt attiecīgās preces vai pakalpojuma derīgumu un atbilstību. Patērētājam jāsaņem pilnīga informācija par preci vai pakalpojumu, norēķināšanās veidu, līguma izpildījumu un atbildību, ja līgumsaistības tiek pārkāptas.

Līdz ar to atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likumam komersanta, šajā gadījumā „Lattelecom”, pienākums ir pirms preces vai pakalpojuma pārdošanas sniegt klientam pilnīgu informāciju par preci, un šī informācija ir jāietver līgumā, kas arī regulē savstarpējās attiecības starp klientu un komersantu.

Savukārt patērētāja tiesības ir brīvi izvēlēties no dažādu komersantu piedāvātajiem pakalpojumiem, kas, protams, atšķirsies. Latvijā televīzijas pakalpojumus piedāvā vairākas kompānijas un patērētājam ir tiesības brīvi izvēlēties sev piemērotāko variantu.

Ja līgumā, kas tika parakstīts, lai saņemtu pakalpojumu, bija skaidri noteikts kanālu skaits, kas ietilpst piedāvājumā, tad, parakstot līgumu, patērētājs apliecināja, ka ar noteikumiem ir iepazinies un ar pakalpojumu un izmaksām rēķinās. Jāņem vērā, ka patērētāja pienākums ir pilnībā iepazīties ar līguma tekstu, jo tas ir tikai viņa interesēs.

 Līdz ar to, ja parakstītajā līgumā tika ietverta pilnīga informācija par pakalpojumu, nav nekāda pamatojuma uzskatīt to par Patērētāju tiesību aizsardzības likuma pārkāpumu, jo patērētājs tika brīdināts par konkrēto pakalpojumu un pats to ir izvēlējies, ko apstiprinājis ar savu parakstu. Pirms parakstīt līgumu pašam patērētājam ir jāizvērtē, vai konkrētais piedāvājums atbilst viņa vajadzībām.

Par patērētāju tiesību aizsardzības pārkāpumu ir uzskatāma patērētāja maldināšana, kad klients pirms tam netiek iepazīstināts ar reālo preci vai pakalpojumu, respektīvi, tādā gadījumā līgumā nav norādīts konkrēts skaits televīzijas kanālu, kādu klientam piedāvās komersants. Tad ir jāvēršas ar sūdzību pie komersanta, bet, ja tas ignorē iesniegumu, tad Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Šis aspekts arī norādīts Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 4.pantā: pirms līguma noslēgšanas pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs prasa patērētāja skaidri paustu piekrišanu jebkuram maksājumam papildus samaksai, kas paredzēta par līguma galveno saistību.

Gadījumā ja patērētāju neapmierina pakalpojums, viņš vienmēr patur savas tiesības līgumu lauzt.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 258 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas