Labdien! Sāku strādāt pirmsskolā par pirmsskolas izglītības skolotāju. Strādāju grupā ar bērniem, kuriem ir veselības traucējumi. Iestādē ir jauna vadītāja. Nepārtraukti vai nu metodiķis, vai vadītāja nāk uz nodarbībām novērot. Tagad, pat nebrīdinot par to, sāka uz nodarbībām nākt divatā. Pēc tam raksta papīrus ar rekomendācijām un vērtē plusus un mīnusus, kā arī klusajā stundā sauc pie sevis un visu izsaka. Tas pats notiek arī citās grupās. Vai var nākt gandrīz katru maiņu grupās un novērot nodarbības?
Izglītības likuma 30. pantā ir noteikta izglītības iestādes vadītāja kompetence, tostarp izglītības iestādes vadītājs atbild par izglītības iestādes darbību un tās rezultātiem, par šā likuma un citu izglītības iestādes darbību reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanu, kā arī par intelektuālo līdzekļu racionālu izmantošanu, viņa pienākums ir organizēt pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanu.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 501 “Pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas organizēšanas kārtība” nosaka pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas organizēšanas kārtību, novērtēšanas virzienus un pedagogu profesionālās darbības kvalitātes pakāpju aprakstu.
Jūs esat norādījusi, ka sākāt strādāt par pirmsskolas izglītības skolotāju nesen. Tādēļ pirmsskolas izglītības iestādes (PII) administrācijai nav pietiekama priekšstata par jūsu profesionālajām prasmēm un to īstenošanu. Tātad minēto noteikumu regulējums visdrīzāk neattiecas uz jūsu minēto gadījumu, ja vien jūs pati neesat pieteikusies kvalitātes vērtēšanai.
Nodarbību vērošana (hospitācija) ir viens no labākajiem veidiem, kā iegūt nepastarpinātu informāciju par pedagoga darbu. Vērošanu var veikt gan PII vadītājs, gan jebkurš cits pirmsskolas skolotājs, bet izglītības metodiķim tas pat ir viens no pienākumiem. Attiecībā uz jaunu darbinieku neapšaubāmi leģitīms un pedagoģiski pamatots mērķis ir iegūt pietiekami plašu un vispusīgu informāciju, lai metodiski varētu pedagogam palīdzēt viņa pienākumu kvalitatīvai izpildei. Pirmsšķietami tāds varētu būt arī jūsu gadījumā. Nodarbību vērošanai gan var būt arī citi mērķi. Katrā ziņā PII administrācijai jūs par tiem ir jāinformē.
Ārējie normatīvie akti nenosaka, cik bieži var notikt nodarbību vērošana, kā arī nenosaka prasību pirms tam informēt pedagogu par to. Taču jebkuru citu personu klātbūtne nodarbību laikā gan pedagogam, gan izglītojamajiem var radīt un nereti arī rada lieku stresu. Tādēļ būtu nepieciešams pedagogu laikus informēt par nodarbību vērošanu, turklāt dot iespēju pedagogam motivēti atteikties no tās.
Iesaku šo jautājumu pārrunāt ar PII vadību un kopīgi rast atbilstošus risinājumus.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!