E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 34109
Lasīšanai: 3 minūtes

Auklei jāreģistrējas kā individuālajam komersantam vai saimnieciskās darbības veicējam

J
jautā:
04. oktobrī, 2024
Ināra

Labdien! Vēlos strādāt par aukli bērniņam, ir iegūts aukles sertifikāts. Vai man ir jāreģistrējas kā pašnodarbinātajai personai, vai par mani tiks maksāti nodokļi? Vai auklei slimības gadījumā apmaksās slimības lapu? Ar kādiem nosacījumiem aukle var saņemt pašvaldības līdzfinansējumu? 

A
atbild:
06. novembrī, 2024
Santa Galiņa
LV portāls

Saskaņā ar Bērnu tiesību aizsardzības likumu visiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem, tostarp fiziskajām personām, jābūt reģistrētiem Bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzēju reģistrā 

Lai tas notiktu, jums Izglītības kvalitātes valsts dienestā (IKVD) jāiesniedz šādi dokumenti: 

  • iesniegums (tā veidlapa pieejama IKVD tīmekļvietnē);
  • izglītības dokumentu kopija, kas apliecina tiesības strādāt par aukli;
  • apliecinājums par prasmi sniegt pirmo palīdzību.  

Dokumentus, ja tie ir elektroniski parakstīti, var sūtīt uz e-pasta adresi ikvd@ikvd.gov.lv vai e-adresi.Iespējams izmantot arī pasta pakalpojumu, sūtot dokumentus uz adresi Smilšu iela 7, Rīga, LV-1050.  

Ja jums ir jautājumi, kas saistīti ar aukļu reģistrāciju, tad aicinām sazināties ar IKVD pa tālruni 28684264 vai rakstot e-pastu uz aukles@ikvd.gov.lv 

Ministru kabineta noteikumos “Prasības bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrēšanas kārtība” skaidrots, ka personai pirms reģistrēšanās Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrā jāreģistrējas kā individuālajam komersantam Uzņēmumu reģistrā vai saimnieciskās darbības veicējam Valsts ieņēmumu dienestā (VID). Līdz ar to personai pašai būs jāmaksā nodokļi no ienākumiem, izvēloties atbilstošu nodokļu režīmu.  

Lai saņemtu plašāku informāciju par savai konkrētajai situācijai piemērotāko nodokļu režīmu, aicinām sazināties ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID), zvanot uz konsultatīvo tālruni 67120000 vai uzdodot jautājumu elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) sadaļā “Sarakste ar VID”.  

Noderīga informācija atrodama arī iestādes tīmekļvietnē 

No izvēlētā nodokļu režīma atkarīgs arī tas, vai būs iespēja saņem apmaksātu slimības lapu slimības gadījumā.   

Savukārt, lai noskaidrotu informāciju par līdzfinansējumu, jums jāvēršas konkrētajā pašvaldībā, jo katras pašvaldības saistošie noteikumi nosaka līdzfinansējuma saņemšanas iespējas, kārtību un apjomu.   

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 240 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas