E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 32717
Lasīšanai: 2 minūtes
1
1

Kā rīkoties, ja pārdevējs precei nav skaidri norādījis cenu

J
jautā:
20. maijā, 2024
Edward

Biju veikalā, un tur, lai uzzinātu preces cenu, telefonā jānoskenē QR kods, kas atvēra veikala mājaslapu ar preces cenu un aprakstu. Vai veikalam ir atļauts šādi norādīt cenas? Likumi par cenu norādīšanu ietver šādu punktu: Ja praktisku iemeslu dēļ nav iespējams cenu norādīt saskaņā ar šo noteikumu 7. punktu, preces gabalcenu un noteiktas mērvienības cenu var norādīt cenrādī, uz speciāla ekrāna cenu norādīšanai vai citā vizuāli uztveramā veidā. Vai minētajā gadījumā veikalam ir taisnība, vai arī tas ir pārkāpums?

A
atbild:
27. maijā, 2024

Normatīvie akti savstarpēji atrodas noteiktā hierarhijā. Ministru kabineta noteikumi ir pakārtoti konkrētam likumam, savukārt likumi Satversmei un starptautiskajiem normatīvajiem aktiem (piemēram, ES regulām un direktīvām). Ja likumus pieņem Saeima, tad MK noteikumus  Ministru kabinets.

Jautājumā minētie MK noteikumi Nr. 178 “Kārtība, kādā norādāmas preču un pakalpojumu cenas” izstrādāti un pieņemti, pamatojoties uz Patērētāju tiesību aizsardzības likumu.

Patērētāja tiesības ir pārkāptas, ja nav nodrošināta iespēja saņemt vispusīgu un pilnīgu informāciju par preci, pakalpojumu, digitālo saturu vai pakalpojumu vai preces, pakalpojuma, digitālā satura vai pakalpojuma cenu. Tas ir noteikts Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 3. panta trešajā punktā. 

Sastopoties ar negodīgu vai maldinošu pārdevēja praksi, patērētājam ir tiesības vērsties pie konkrētā pārdevēja pārstāvja (piemēram, sazinoties elektroniski e-pastā) vai Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (kontakti ir pieejami šeit). 

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 1 jautājumu. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas