Labdien! Vai ģimnāzijas skolotājs ir tiesīgs liegt audzēknim piekļuvi summatīvajam pārbaudes darbam uz sliktas uzvedības un/vai mājasdarbu nepildīšanas pamata?
Atbilstoši šobrīd spēkā esošajiem valsts izglītības standartiem skolēna attieksme (pārbaudes darba ietvaros) ir viens no četriem kritērijiem summatīvā vērtējuma (atzīmes) noteikšanā. Līdz ar to skolēna uzvedība ārpus pārbaudes darba nedrīkst ietekmēt ne formatīvo (ikdienas), ne summatīvo (atzīme) vērtējumu, kā arī nav izmantojama kā kritērijs, lai varētu kārtot obligāto pārbaudes darbu.
Attiecībā uz mājasdarbiem – gadījumā, ja pedagogs paredzējis, ka mājasdarbs ir apjomīgs un tiks novērtēts ar summatīvo vērtējumu, tad summatīvais vērtējums jāliek par mājasdarba izpildi. Tādējādi tas nedrīkst būt priekšnoteikums cita summatīvā pārbaudes darba izpildes uzsākšanai. Ja, piemēram, summatīvo vērtējumu veido vairāki mazāka apjoma darbi (piemēram, mājasdarbi) un skolēns kādu no tiem nebūs izpildījis, tad skolēns saņems zemāku vērtējumu (netiks piešķirti punkti par visiem izpildāmajiem darbiem).
Līdz ar to jāuzsver, ka šāda pedagoga rīcība ir nekorekta un nav atbalstāma. Tādēļ aicinām to pārrunāt ar izglītības iestādes vadību. Ja risinājumu rast neizdodas vai tas jūs neapmierina, jāvēršas pie izglītības iestādes dibinātāja, t. i., atbilstošās pašvaldības. Ja arī šajā gadījumā risinājumu rast neizdodas, varat vērsties Izglītības kvalitātes valsts dienestā, minot izglītības iestādes nosaukumu un pedagogu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!