Labdien! Jautājums par ārpustiesas parādu piedzinējiem. Vai man noteikti ir jāsniedz viņiem informācija par pēdējos sešos mēnešos veiktajām sociālās apdrošināšanas iemaksām un apdrošināšanas periodiem, lai apliecinātu savu finansiālo situāciju? Un vai viņi drīkst katru otro mēnesi paaugstināt maksājumu par vairākiem desmitiem eiro? Es viņiem teicu, ka nemaksāšu vairāk par to, ko jau tagad maksāju. Neatsakos maksāt un to turpināšu darīt, tikai ne tādā apmērā, kā viņi pieprasa. Zinu, ka maksāšana ir mana atbildība, un to daru. Bet vai tad, ja es maksāju, viņi var pieņemt kādus mērus pret mani? Vai viņi var uzsākt tiesvedības procesu?
Parādu ārpustiesas atgūšanas kārtība ir noteikta Parādu ārpustiesas atgūšanas likumā.
Informācija piedzinējam par sociālās apdrošināšanas iemaksām un apdrošināšanas periodiem kā apliecinājums finansiālajai situācijai jums ir jāsniedz tad, ja par to ir panākta vienošanās ar kreditoru vai parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēju un jūs tam esat piekritusi. Tas, visticamāk, saistīts ar to, ka Civilprocesa likuma 594. pantā ir nostiprināti ierobežojumi ieturējumu apmēram no parādnieka darba samaksas un tai pielīdzinātajiem maksājumiem.
Jūs jautājumā norādāt, ka nepiekrītat papildu maksājumiem, kas tiek no jums prasīti. Šo maksājumu pamatojums parāda piedzinējiem jums ir jāprasa rakstiski e-pastā. Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma 6. un 8. pantā ir noteikts, ka parādniekam ir pienākums atlīdzināt parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējam radušos parāda atgūšanas izdevumus, ja to atlīdzināšana tiek pieprasīta un nepastāv strīds par parāda esamību. Parādniekam ir pienākums sadarboties ar kreditoru un parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēju.
Jums ir tiesības iesniegt Patērētāju tiesību aizsardzības centram sūdzību par parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēja darbu.
Ja viena puse (līdzējs) nepilda līgumā noteiktās saistības, tad otrai pusei ir tiesības vērsties pret to tiesā. Tāpēc ir svarīgi vispirms saprast, kādi aizdevuma nosacījumi bija noteikti līgumā un uz kāda pamata patlaban tiek veikta piedziņa un prasīti papildu maksājumi.
Fakts, ka pa telefonu tiek izteikti ierosinājumi vai pretenzijas par parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēja darbu, juridiski situāciju neietekmē.
Ja situācija ir steidzama un parāds ir liels, tad iesakām vērsties pēc konsultācijas pie kvalificēta jurista.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!