Labdien! Es vēlējos precizēt informāciju par attaisnojuma dokumentu (elektroniski samaksāšanai saņemtu dokumentu (rēķinu)) parakstīšanu. Esmu pašnodarbināta persona (pasniedzu nodarbības valodā), un man ir noslēgts uzņēmuma līgums, tāpēc, pamatojoties uz 11. panta septītās daļas 1. punktu, es šim uzņēmumam izrakstu rēķinu, jo mums ir noslēgts cits ārējs dokuments (līgums), kam ir juridisks spēks. Līdz ar to, kā es saprotu, rēķinam paraksts nav nepieciešams. Kā man rīkoties, ja rēķins ir jāizsniedz fiziskajai personai, kura nav saimnieciskās darbības veicēja? Vai man ir jāslēdz līgums ar katru fizisko personu? Arī tad, ja tā ir viena nodarbība? Vai arī es varu to izdarīt kādā citā veidā? Vai man katrs dokuments būs jāparaksta elektroniski un jāprasa no klienta? Būšu pateicīga par palīdzību!
Kā informē Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu speciālisti, Grāmatvedības likumā minēti gadījumi, kad attaisnojuma dokuments (rēķins) var būt bez rekvizīta “paraksts”.
Viens no šādiem gadījumiem –, ja sagatavotājs dokumentu samaksāšanai (rēķinu) izsniedz fiziskajai personai, kura neveic saimniecisko darbību, – preces vai pakalpojuma saņēmējam un šajā dokumentā minētā saimnieciskā darījuma esību pamato uzņēmuma vienošanās ar minēto fizisko personu.[1]
Savukārt Civillikums paredz, ka tiesiska darījuma dalībnieki vienošanos var noslēgt, arī pamatojoties uz mutisku vienošanos.[2]
Tātad pašnodarbinātas personas izrakstītais rēķins par sniegto pakalpojumu fiziskajai personai, kura nav saimnieciskās darbības veicēja, var būt bez rekvizīta “paraksts” arī tad, ja personas ir vienojušās par pakalpojuma sniegšanu mutiski, nenoformējot līgumu rakstiski.
[1] Grāmatvedības likuma 11. panta septītās daļas 2. punkts.
[2] Civillikuma 1474. pants.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 200 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!