Vai bērnu vecāki ir kompetenti un tiesīgi izteikties publiskajā telpā par mācību stundu kvalitāti skolā, konkrētā priekšmetā, jaunajos priekšmetos projekta “Skola 2030” ietvaros?
Vecākiem ir ne tikai tiesības, bet arī pienākums rūpēties par bērna pilnvērtīgu attīstību, tajā skaitā arī izglītības procesā. To nosaka Bērnu tiesību aizsardzības likums. Lai pilnveidotā pieeja mācībām skolās Latvijā sasniegtu savu mērķi – veidotu skolēnu kā zinošu un domājošu darītāju –, būtiska ir ne vien skolas un skolēna sadarbība, bet arī vecāku iesaiste, ja tas nepieciešams, izsakot arī kritiskus viedokļus, informē VISC, kurš īsteno projektu “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola 2030). VISC aicina vecākus:
Saskaņā ar Izglītības likuma 31. pantu pirmsskolas, pamatizglītības, vidējās izglītības vai profesionālās ievirzes izglītības iestādēs ir veidojamas Izglītības iestādes padomes, kuros darbojas skolēnu deleģēti pārstāvji, skolas pedagogu un darbinieku deleģēti pārstāvji, kā arī vecāki. Likums nosaka, ka izglītības iestādes padomē vecāku (personu, kas realizē aizgādību) pārstāvji ir vairākumā. Padomes locekļu uzdevumos ietilpst piedalīšanās izglītības procesa un tā rezultātu apspriešanā, kā arī izteikt savus priekšlikumus.
Pasaulē ir veikti pētījumi, kas liecina, ka skolēnu mācību rezultāti ( apmeklējums, uzvedība, izglītības pārtraukšanas riska samazinājums, akadēmiskie sasniegumi un skolēna labizjūta) uzlabojas, kad vecāki iesaistās izglītības procesā un skolas dzīvē, informē Izglītības kvalitātes valsts dienests.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!