Biju klients pie sohocredit.lv, biju atmaksājis visu pamatsummu, saņēmu e-pastu par to, ka uzņēmums tika cedēts. Kad mēģināju noskaidrot, cik man ir jāatmaksā atlikušais kredīts, neviens neatbildēja uz e-pastiem/tel. zvaniem, un nevarēju ielogoties savā profilā. Šonedēļ saņēmu e-pastu no “Julianus Inkasso” par parāda piedziņas procesa uzsākšanu sakarā ar “Sohocredit”. Tika dotas 12 dienas, lai veiktu atmaksu. Kad sazinājos ar viņiem un pieprasīju uzrādīt izmaksāto summu, un jautāju, kāpēc tikai tagad tieku informēts par kaut kādu neatmaksātu kredītu, nesaņēmu nekādas konkrētas atbildes. Tāpat netika nosūtīts pārskats par veiktajiem maksājumiem vai kopējo atmaksāto summu, tikai datumi par pēdējiem 3 maksājumiem. Ko darīt, vai tas viss vispār ir legāli? Vai vienkārši atmaksāt? Paldies!
Aizdevuma piešķiršanas un atmaksas kārtību pušu starpā reglamentē noslēgtais aizdevuma līgums, un saistību (maksājumu) izpilde ir veicama saskaņā ar šī līguma nosacījumiem. Paziņojumā par cesiju būtu jābūt norādītai informācijai, kas ir saistību pārņēmējs un uz kādiem norēķinu rekvizītiem ir veicami maksājumi.
Ārpustiesas parādu piedziņas procesu reglamentē Parādu ārpustiesas atgūšanas likums, kura 7. pants nosaka to informācijas apjomu, kas sniedzams parādniekam, uzsākot parādu piedziņas procesu, t.sk jāsniedz šāda informācija:
5) parāda apmērs, tai skaitā pamatparāda apmērs, procenti par naudas summas vai citu atvietojamu lietu lietošanas atvēlējumu, pielīgtie vai likumiskie procenti un līgumsoda apmērs;
6) parāda atgūšanas izdevumi (ja tādi ir);
7) parāda atmaksas kārtība un termiņš;
8) informācija par iespēju izteikt pamatotus rakstveida iebildumus pret parāda esamību, tā apmēru un samaksas termiņu, paredzot, ka iebildumu izteikšanai tiek atvēlēta ne mazāk kā 21 diena no paziņojuma saņemšanas dienas.
Tādējādi jums ir tiesības pieprasīt parāda apmēra, procentu (un to izcelšanos), līgumsodu u. c. maksājumu precizēšanu.
Ja informācija jums netiek sniegta, tā ir nepietiekama vai nepatiesa, jums ir tiesības iebilst pret parāda saistību apmēru un iesniegt sūdzību Patērētāju tiesību aizsardzības centrā par “Julianus Inkasso” rīcību.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!