Labdien! Man ir 6 projekti, kas iesniegti saskaņošanai Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā. Cik zinu, visiem šiem projektiem saskaņošanas termiņš ir 30 dienas. Pagājuši jau 2 mēneši un nekādas atbildes no iestādes nav. Pat oficiālās vēstules tiek ignorētas. Zvanot nekāda rīcība nenotiek. Ko man darīt? Kā veicināt Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentu strādāt pēc likumā noteiktajiem termiņiem?
Ja konkrētajā situācijā Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā ir iesniegts būvniecības ieceres iesniegums, tas jāizskata termiņos, kas noteikti Būvniecības likuma 12. panta ceturtajā daļā:
1) viena mēneša laikā par būvatļaujas izdošanu, atteikumu izdot būvatļauju vai būvniecības ieceres publisku apspriešanu;
2) 14 dienu laikā par būvniecības ieceres akceptu vai atteikumu akceptēt būvniecības ieceri (ja būvdarbu veikšanai nepieciešama apliecinājuma karte un paskaidrojuma raksts);
3) 14 dienu laikā par Būvniecības likuma 16. panta 2.2 daļā un 17. panta 2.1 daļā minēto jautājumu, kā arī par izmaiņām būvatļaujā gadījumos, kad mainās būvatļaujas adresāts, būvdarbu vadītājs, būvuzraugs vai autoruzraugs.
Ja ir būvniecības ieceres iesniegums vēl joprojām nav izskatīts, aicinu vērsties ar iesniegumu pie Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora vai Rīgas domē, lūdzot sniegt informāciju par iemesliem, kādēļ būvniecības ieceres iesniegums nav ticis izskatīts.
Atbildes nesniegšana vispār vai atbildes nesniegšana pēc būtības kā faktiskā rīcība atbilstoši Administratīvā procesa likumam ir pārbaudāma administratīvajā tiesā. Līdz ar to, ja konkrētajā situācijā nav sniegtas atbildes uz Jūsu iesniegumiem, Jums ir tiesības saskaņā ar Iesniegumu likuma 10. panta otro daļu vērsties Administratīvās rajona tiesas attiecīgajā tiesu namā (atbilstoši jūsu dzīvesvietas adresei), iesniedzot pieteikumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Saskaņā ar Iesniegumu likuma 10. panta ceturto daļu vienlaikus ar attiecīgā pieteikuma iesniegšanu jums ir tiesības motivētā veidā lūgt atlīdzināt attiecīgās iestādes Jums nodarītos zaudējumus, kas radušies tiešā cēloņsakarībā ar attiecīgās atbildes nesniegšanu.
Vienlaikus jāņem vērā, ka Iesniegumu likums paredz situācijas, kurās atbildi uz iesniegumu sniegt nemaz nav nepieciešams (piem., ja iesnieguma saturs neprasa atbildi pēc būtības, iestāde attiecīgo iesniegumu pieņem zināšanai, bet, ja iesniegumā nav norādīts iesnieguma iesniedzējs, iesniegums atstājams bez izskatīšanas, par to neinformējot iesniedzēju), turklāt iespējamas arī situācijas, kurās atbilde uz iesniegumu ir sniegta, bet izveidojies pārpratums attiecīgā dokumentā paziņošanā (piegādē).
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!