Labdien! Vai apdrošināšanas kompānija drīkst ierobežot klienta vēlmes labot automašīnu klienta izvēlētajā autoservisā, pamatojot ar to, ka tas ir dīlera serviss, bet uz mūsu auto, kas cieta avārijā (esam cietusī puse), garantijas vairs neattiecoties. Izvēlos tomēr pārbaudītu pakalpojumu sniedzēju, kas nodrošina kvalitāti, nevis nezināmu servisu. Cīniņš ir ar “Baltijas Apdrošināšanas namu”.
Sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas (KASKO) gadījumā remontservisu izvēles nosacījumi tiek noteikti apdrošināšanas noteikumos. Taču noprotams, ka lasītājs atlīdzību pieteicis pēc sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) gadījuma pie negadījumā vainīgās puses apdrošinātāja. Tad saskaņošanas nepieciešamība noteikta Ministru kabineta noteikumos, proti, Ministru kabineta noteikumi Nr. 251 “Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi” paredz, ka:
“64. Ja transportlīdzekļa remonts ir ekonomiski pamatots un tehniski iespējams, transportlīdzekļa īpašnieks eksperta atzinumā norādīto zaudējuma atlīdzību var saņemt naudā vai pēc saskaņošanas ar apdrošinātāju vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju var izvēlēties remontuzņēmumu, kas labos ceļu satiksmes negadījumā bojāto transportlīdzekli.”
Līdz ar to klientam ir jāvienojas ar apdrošinātāju par autoservisu, un, ja apdrošinātājs neakceptē klienta izvēlēto servisu, tad klientam ir jāizvēlas autoserviss no apdrošinātāja piedāvātajiem partneriem vai arī jāizvēlas saņemt atlīdzība naudas veidā, kas gan samazinās izmaksājamās atlīdzības apmēru.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!