Labdien! Vēlējos noskaidrot, vai ir kāds likums/Ministru kabineta noteikumi, kas regulē skolēnu pārbaudes darbu/kontroldarbu vērtēšanu, pēc kā skolotājam būtu jāvadās? Vai arī šo vērtēšanu nosaka skola un/vai skolotāja? Biju atradis likumu, bet tas ir zaudējis savu spēku pirms 4 mēnešiem, varbūt tagad ir cits likums?
Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas pamatprincipus un iegūtās izglītības vērtēšanas kārtību nosaka valsts izglītības standarti, t. i., Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumi Nr. 747 “Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem”, Ministru kabineta 2019. gada 3. septembra noteikumi Nr. 416 “Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem”. Tomēr jāņem vērā, ka šie standarti stājas spēkā pakāpeniski, ik pēc mācību gada. 2020./20121. mācību gadā tie attiecas tikai uz 1., 4., 7. un 10. klasi, kuras apgūst jauno izglītības saturu. Savukārt attiecībā uz pārējām klasēm joprojām ir spēkā Ministru kabineta 2014. gada 12. augusta noteikumos Nr. 468 “Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu, pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem un pamatizglītības programmu paraugiem” un Ministru kabineta 2013. gada 21. maija noteikumos Nr. 281 “Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu, mācību priekšmetu standartiem un izglītības programmu paraugiem” noteiktie mācību sasniegumu vērtēšanas principi (tas noteikts abu spēkā esošo Ministru kabineta noteikumu Noslēguma jautājumos).
Vienlaikus jāuzsver, ka valsts izglītības standartos noteikti tikai mācību sasniegumu vērtēšanas pamatprincipi, bet katrai izglītības iestādei ir jānosaka sava iekšējā mācību sasniegumu, t.sk. pārbaudes darbu, vērtēšanas kārtība, kura nedrīkst būt pretrunā ar minētajiem Ministru kabineta noteikumiem. Lai konsultētu izglītības iestādes šādu iekšējo noteikumu izstrādē, Izglītības kvalitātes valsts dienests izstrādājis un publiskojis savā tīmekļvietnē (https://saite.lv/LykhP) vēstuli ar ieteikumiem “Par izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanu”.
Izglītības likumā noteikts, ka pedagogi ir atbildīgi par savu darbu, tā metodēm, paņēmieniem un rezultātiem. Līdz ar to katrs pedagogs ir patstāvīgs skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanā, tomēr viņam jāņem vērā gan valsts izglītības standartos, gan izglītības iestādes mācību sasniegumu vērtēšanas kārtībā noteiktais, kā arī jāizskaidro skolēniem katra pārbaudes darba vērtēšanas pamatprincipi un kritēriji.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!