Kāpēc Patērētāju tiesību aizsardzības centrs nepublicē visus savus lēmumus par visiem strīdiem, bet tikai par tiem, kuros atbildētājs tika atzīts par vainīgu? Piemēram, Augstākā tiesa publicē visus savus lēmumus par visiem strīdiem.
Sākotnēji vēlamies precizēt, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) pieņem lēmumus patērētāju kolektīvo interešu aizsardzībā (PTAC lēmumiem ir tiesiskais pienākums, tie ir pārsūdzami tiesā, bet tiem ir obligāts raksturs) un visi šie lēmumi ir publiskoti PTAC mājaslapā. Savukārt atsevišķi ir arī Patērētāju strīdu risināšanas komisijas (turpmāk – komisija) lēmumi, kas neuzliek tiesisku pienākumu. Sākotnēji patērētāji tiek aicināti vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar iesniegumu, pēc kura saņemšanas PTAC sazinās ar komersantu, lai norādītu uz patērētāju tiesību ievērošanu. Ja šī komunikācija neizdodas, patērētāji tiek aicināti vērsties komisijā. Komisijas lēmumi ir brīvprātīgi izpildāmi 30 dienu laikā, izņemot gadījumus, ja komisijas lēmumā ir noteikts garāks lēmuma izpildes termiņš. Ja komisijas lēmumā uzdots pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam veikt darbības patērētāja prasības izpildei, pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs informē komisijas sekretariātu par veiktajām darbībām. Komisijas sekretariāts ir tiesīgs ievietot aktuālo informāciju par komisijas lēmumu izpildi PTAC interneta tīmekļa vietnē. Lēmuma publicēšanas mērķis ir informēt sabiedrību par tiem pārdevējiem vai pakalpojuma sniedzējiem, kas ilgstoši (vairāk par 30 dienām) nepilda komisijas lēmumu (“melnais saraksts”), kā arī veicināt labprātīgu lēmuma izpildi. Pēc labprātīgas lēmuma izpildes komersants tiek izņemts no saraksta.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 200 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!