Labdien! Man interesē jautājums. Man vertebrologs teica, ka ir vajadzīga diska trūču operācija jostas daļai. Viņš piedāvāja maksas pakalpojumu, bet tādas naudas nav. Pie kā ir jāvēršas, ja gribu A slimnīcā veikt valsts apmaksātu diska trūču operāciju? Vai jāzvana uz slimnīcu, un kā var iestāties rindā uz šo operāciju?
2020. gada 1. janvārī stājās spēkā grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”, papildinot tos ar 4.8.1.8. punktu, kas paredz, ka valsts apmaksātu diska trūces operāciju (mikrodiskektomiju vai mikrofenestrāciju) iespējams veikt, ja par to ir lēmis mugurkaula ķirurģijas ārstu konsilijs.
Kā informē Nacionālais veselības dienests, lai pieteiktos uz valsts apmaksātu operāciju, ir nepieciešams ģimenes ārsta, neiroķirurga, traumatologa ortopēda vai mugurkaula speciālista nosūtījums. Ierasts, ka sākumā ģimenes ārsts izraksta nosūtījumu pie kāda minētā ārsta speciālista, kurš izvērtē personas veselības stāvokli un izstrādā ārstēšanās plānu. Ja ārsts noteicis, ka nepieciešama operācija un ir saņemts ārstu konsilija lēmums, tad operācijai jāpiesakās kādā no astoņām ārstniecības iestādēm, kurās tiek veikta valsts apmaksāta diska trūces operācija. Lai pieteiktos valsts apmaksātai operācijai, personai jāvēršas izvēlētās ārstniecības iestādes reģistratūrā.
Šobrīd valsts apmaksātas operācijas veic šādās iestādēs:
Jānorāda, ka uz valsts apmaksātu operāciju var nosūtīt arī kāds no iepriekš minētajiem speciālistiem, kuram ir līgums ar Nacionālo veselības dienestu, bet kurš strādā kaut kur citur, nevis kādā no nosauktajām astoņām slimnīcām.
Informācija par rindu garumiem uz diska trūces operācijām pieejama NVD interneta vietnē www.vmnvd.gov.lv sadaļā “Rindapiearsta.lv” – “Stacionārie pakalpojumi”, klikšķinot uz faila “Pārskats par stacionāro pakalpojumu rindām (ķirurģiskā palīdzība u. c.)”. Failā jāmeklē ailīte ar nosaukumu “mikrodiskektomija”.
Informāciju par valsts apmaksātu pakalpojumu gaidīšanas rindas garumiem iedzīvotāji var noskaidrot, arī sazinoties ar Nacionālā veselības dienesta Klientu apkalpošanas centra speciālistiem, zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni – 8000 1234.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!