E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 15813
Lasīšanai: 3 minūtes
2
2

Kā rīkoties, ja personas dati tiek izmantoti nelikumīgi

J
jautā:
04. decembrī, 2018
Zane

Labdien! Jautājums par personas datu izmantošanu. Kur gūt konsultāciju, ja radušās aizdomas par personas datu neatļautu izmantošanu? Situāciju apgrūtina fakts, ka nav zināms konkrēts izmantotājs, tikai telefona numurs. Kā rīkoties?

A
atbild:
19. decembrī, 2018
Edīte Brikmane
LV portāls

Šajā gadījumā būtu jāzina, par kāda veida personas datu neatļautu izmantošanu ir aizdomas. Tāpēc sniedzam vispārīgu atbildi.

Atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas noteikumiem ikvienai personai (datu subjektam), kuras dati tiek apstrādāti, ir kontroles tiesības pār saviem datiem. Tas nozīmē, ka Jums kā datu subjektam ir tiesības ne tikai saņemt skaidru un saprotamu informāciju par to, kas apstrādā Jūsu datus, kādi dati tiek apstrādāti un kāpēc, bet arī tiesības jebkurā brīdī vērsties pie konkrētā pārziņa un pieprasīt piekļuvi saviem personas datiem, kas ir tā rīcībā, bez maksas saņemt šo datu kopiju un iegūt jebkādu citu papildu informāciju par savu personas datu apstrādi, piemēram, kāds ir to apstrādes tiesiskais pamats, kam ir pieeja Jūsu datiem u. tml. Ja personas dati vairs nav nepieciešami tam nolūkam, kam tie tika sākotnēji vākti, un to apstrādei nav tiesiska pamata, Jums ir tiesības lūgt pārtraukt konkrēto datu apstrādi, kas neatbilst to vākšanas sākotnējiem mērķiem.

Ja persona ir izmantojusi regulā noteiktās tiesības un konstatē, ka tās dati tiek apstrādāti nelikumīgi, tad persona var vērsties Datu valsts inspekcijā ar iesniegumu (sūdzību) par pienākuma uzlikšanu pārzinim, pievienojot dokumentus (pierādījumus), kas apliecina, ka persona ir izmantojusi savas Datu regulā minētās tiesības un ka pārzinis neievēro tās (piemēram, ja personas dati ir publicēti internetā, jānorāda interneta vietņu saites vai jāpievieno izdrukas, kur ir publicēta personas datus saturoša informācija u. tml., apliecinājums par pieprasījuma nosūtīšanu (piemēram, pasta sūtījuma kvīts) un pārziņa sniegtās atbildes kopijas). Inspekcija, saņemot iesniegumu, izskata sūdzību un īsteno tai Datu regulā piešķirtās pilnvaras. Pārziņa atbildes nesniegšana fiziskai personai var būt pamats inspekcijas pārbaudes uzsākšanai par pārziņa darbībām.

Atkarībā no pārkāpuma rakstura, iespējams, jāvēršas ar iesniegumu Valsts policijā.

Lai saņemtu pilnvērtīgu atbildi, aicinām vērsties Datu valsts inspekcijā rakstiski vai zvanīt pa tālruni darba dienās no plkst. 13.00 līdz 15.00. Atsevišķos gadījumos direktors var noteikt citu konsultācijas sniegšanas laiku. Konsultāciju tālruņa numurs – 67223131.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 123 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU