Labdien! Kāds normatīvais akts nosaka, cik ilgā laikā pašvaldības iestādei jāsniedz atbilde uz pašvaldības darbinieka iesniegumu? Un vai darbinieka iesniegumam arī jābūt pašrocīgi vai elektroniski parakstītam, vai tas var būt nosūtīts vienkārši e-pastā? Kādi normatīvie akti to regulē? Iesnieguma likuma 2. panta 5. daļā noteikts, ka tas neattiecas uz dokumentu apriti starp iestādēm un to amatpersonām un darbiniekiem.
Lai dokumentam būtu juridisks spēks, saskaņā ar Dokumentu juridiskā spēka likuma 4. panta pirmo daļu tajā jāietver personas paraksts. Personas paraksts var būt pašrocīgs (uz papīra) vai elektroniskais paraksts, kas satur laika zīmogu. Ja, noformējot parakstu, persona nav ievērojusi šos priekšnosacījumus, formāli iestāde var neatbildēt uz iesniegumu pēc būtības.
Lai saprastu, kurš normatīvais akts regulē atbildes sniegšanas kārtību, ir svarīgi saprast, kas ir subjekts, kas raksta, kas ir saņēmējs un kādu tiesisko attiecību ietvaros notiek sarakste.
Piemēram, ja sarakste notiek darba tiesisko attiecību ietvaros, tad Darba likuma 94. pants noteic darbinieka tiesības savu aizskarto tiesību vai interešu aizsardzības nolūkā iesniegt sūdzību uzņēmumā attiecīgi pilnvarotai personai. Uz šādu sūdzību darba devējam jāatbild nekavējoties, bet ne vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc sūdzības saņemšanas.
Ja persona vēršas iestādē ar informācijas pieprasījumu, tad ir jāvērtē, vai tas nosūtīts kā no privātpersonas, tad piemērojams Informācijas atklātības likums, vai tomēr pildot savus amata pienākumus.Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!