E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 13018
Lasīšanai: 4 minūtes
3
3

Pašvaldība sniedz juridiskās konsultācijas savas kompetences ietvaros

Publicēts pirms 7 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
18. oktobrī, 2017
Šarlote

Labdien! Gribu uzzināt, vai pašvaldības jurists ir domāts tikai domes vajadzībām un ar iedzīvotājiem netiekas, nekonsultē iedzīvotājus, vai nav ne mentors, ja vajadzīga konsultācija? Otrs jautājums – vai, vēršoties sociālajā dienestā pie administratores, ir normāli, ja vizīte tiek pierakstīta 2 nedēļas vēlāk? Vai tas ir likuma vai normatīvo aktu ietvaros? Cilvēks taču sociālajā dienestā vēršas tad, kad ir vajadzība, nevis aiz gara laika.

A
atbild:
24. oktobrī, 2017
Linda Balode
LV portāls
Rīgas dome
Lita Brice, Labklājības departamenta Direktora biroja Klientu servisa nodaļas vadītāja

Atbildot uz pirmo jautājumu, norādām, ka nav zināms, par kuru pašvaldību jautājat, jo katrā pašvaldībā nianses var atšķirties. Sīkāku informāciju var meklēt attiecīgās pašvaldības mājaslapā.

Piemēram, Rīgas pašvaldības portālā ir norādīts, ka Rīgas domes apmeklētāju pieņemšanas centra (RDAPC) kompetencē ir sekojošais:

  • sniegt vispārīgu informāciju un konsultācijas par pašvaldību (atbilstoši iespējām meklēt risinājumus Jūsu izvirzītajiem jautājumiem);
  • sniegt kontaktinformāciju par atbildīgajām pašvaldības iestādēm un struktūrvienībām;
  • pieņemt Rīgas domei un tās iestādēm adresētus iesniegumus;
  • noformēt Rīgas domei un iestādēm adresētus mutvārdu iesniegumus;
  • piešķirt autorizācijas tiesības e-pakalpojumu lietošanai pašvaldības portālā www.eriga.lv;
  • pieņemt pieprasījumus Rīgas pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem;
  • pieteikt klientu pašvaldības administrācijas amatpersonu pieņemšanai;
  • sniegt vispārīgas juridiskās konsultācijas par Rīgas pilsētas pašvaldības kompetencē esošajiem jautājumiem (konsultācijas sniedz Kungu ielā 7/9 un Brīvības ielā 49/53).

Bezmaksas juridiskās konsultācijas Rīgā, Kungu ielā, sniedz otrdienās, trešdienās no plkst. 8.15 līdz 17.00 un ceturtdienās no plkst. 8.15 līdz 18.00, savukārt Brīvības ielā tās sniedz pirmdienās no plkst. 9.00 līdz 17.15 un piektdienās no plkst. 9.00 līdz 16.30.

Taču jāņem vērā, ka pašvaldība juridiskās konsultācijas sniedz tikai par pašvaldības kompetencē esošiem jautājumiem.

Atbildot uz otru jautājumu, Rīgas domes Labklājības departamenta nodaļas vadītāja Lita Brice norāda: “Ja tā nav krīzes situācija, piemēram, cilvēks izlikts uz ielas, tad, līdzīgi kā visur mūsu dzīvē, pieņemšana ir rindas kārtībā, un tas atbilst normatīvajiem aktiem. Ja lieta ir par pabalstu pieprasīšanu, tad to skaita no tā brīža, kad cilvēks ir pierakstījies pie speciālista. Pieraksts arī nodrošina, ka klients pie speciālista tiek noteiktajā dienā un norunātajā laikā. Ja klients informatoram ir sīki izstāstījis, kāpēc vēršas dienestā, tad viņš arī izvērtē situāciju un piedāvā risinājumu. Nezinot tuvāku informāciju par jautājumu, kādu cilvēks gribēja risināt, grūti pateikt, vai tas bija ārkārtas gadījums vai ikdienas kārtībā risināms jautājums. Informatori ir pieredzējuši sociālā darba speciālisti, tāpēc ceram, ka situācija ir atbilstoši izvērtēta.”

Labs saturs
3
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 71 jautājumu. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas