DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 3 minūtes

Parakstīs memorandu par autostāvvietu pakalpojumu nozares pilnveidošanu

FOTO: Freepik.

Ik mēnesi Latvijā vairāki simti tūkstoši autovadītāju izmanto maksas autostāvvietas. Tikmēr autostāvvietu operatori un Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) joprojām saskaras ar patērētāju sūdzībām par viņiem piemērotajiem līgumsodiem. Lai mazinātu pārpratumus, PTAC un nozares pārstāvji sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru ir izstrādājuši labās prakses un ieteikumu apkopojumu un parakstīs memorandu – apņemšanos to ievērot. Dokuments tiks parakstīts klātienes pasākumā 10. novembrī.

Lielākā daļa sodu, ko saņem autovadītāji, ir saistīti ar pakalpojuma apmaksas neveikšanu vai citu būtisku autostāvvietu lietošanas noteikumu neievērošanu. “Patērētāji pieļauj dažādus pārkāpumus, tostarp neuzmanības vai nezināšanas dēļ. Piemēram, neveic savlaicīgu stāvvietas pakalpojumu apmaksu, nereģistrē auto, lai izmantotu bezmaksas stāvēšanas laiku, vai novieto to neatbilstoši noteikumiem. Noteikumu neievērošana rada nepatīkamas konsekvences,” norāda “EuroPark Latvia” valdes loceklis Mārtiņš Meisītis.

Lai vairotu izpratni par maksas autostāvvietu izmantošanas noteikumiem, kā arī veicinātu savstarpējo cieņu un toleranci starp stāvvietu klientiem, operatoriem un kontrolieriem, nozares pārstāvji ir izstrādājuši dokumentu, kurā apvienoti pakalpojumu sniedzēju un patērētāju tiesības un pienākumi. “Šī dokumenta mērķis ir definēt galvenos principus un izcelt būtiskākos nosacījumus, kas jāievēro, izmantojot autostāvvietu pakalpojumus, tādējādi samazinot to gadījumu skaitu, kad patērētāji tiek sodīti. Jaunais dokuments ir solis pretī caurspīdīgākai un saprotamākai autostāvvietu pakalpojumu videi,” skaidro Cityparks Latvija” valdes loceklis Gundars Smans.

PTAC norāda, ka sūdzības no patērētājiem visbiežāk ir par līgumsodiem, kas piešķirti par stāvvietu noteikumu neievērošanu: “Ir svarīgi, ka pakalpojuma saņemšanas noteikumi ir vienkārši, viegli un ātri saprotami patērētājiem, atceroties arī par tādu patērētāju grupu, kuri izmanto konkrētu stāvvietu ļoti reti vai pirmo reizi. Ir jābūt  skaidri un uzskatāmi saprotamam – kāda veida stāvvieta tā ir, kāda ir pakalpojuma maksa un norēķinu kārtība. Ja stāvvietā ir paredzēts bezmaksas laiks, tad, cik ilgs un kādi ir priekšnoteikumi tā uzsākšanai un izmantošanai. Aicinu komersantus arī ievērot tolerances periodu, lai patērētāji paspētu izprast un izpildīt visus nosacījumus, uzsākot izmantot stāvvietu, savukārt patērētājus ievērot noteikumus un stāvvietā noteiktajā kārtībā norēķināties par pakalpojumu,” uzsver Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Zaiga Liepiņa.

Labās prakses un ieteikumu apkopojumu autostāvvietu pakalpojumu sniegšanā izstrādājis PTAC sadarbībā ar “EuroPark Latvia” un “Cityparks Latvija”, un to parakstīt tiek aicināti arī citi autostāvvietu operatori, tādējādi veicinot sabiedrības izpratni un uzticēšanos nozarei.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI