DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 7 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Topošajā 7. tramvaja līnijas pagarinājuma galapunktā, Višķu ielā, iemūrēta laika kapsula

Višķu ielā, topošajā 7. tramvaja līnijas pagarinājuma galapunkta dispečeru ēkas pamatos, 16. jūlijā īpašā pasākumā tika iemūrēta laika kapsula ar vēstījumu un piemiņas lietām nākotnei. Šis ir simbolisks jauna sabiedriskā transporta attīstības posma sākums Rīgā, kur tiek veidota moderna infrastruktūra iedzīvotāju ērtībām un ilgtspējīgas mobilitātes attīstībai.

Pēdējo reizi jauna tramvaja līnija Rīgā tika izbūvēta pirms vairāk nekā 40 gadiem. Laika kapsula iemūrēta topošās dispečeru ēkas pamatos, kas nākotnē kalpos kā darba vieta “Rīgas satiksmes” dispečeriem un citiem darbiniekiem, nodrošinot efektīvu 7. tramvaja līnijas un arī transportmijas punkta darbību. Šobrīd šajā vietā turpinās tramvaja apgriešanās loka izbūve, kā arī dispečeru ēkas būvniecība.

Džineta Innusa, “Rīgas satiksme” valdes priekšsēdētāja: “Šodien iemūrētā laika kapsula simbolizē mūsu darbu, kas vērsts uz nākotni. Šis projekts ir vairāk nekā infrastruktūra tas ir solis pretim pieejamākam, ērtākam un videi draudzīgākam sabiedriskajam transportam Rīgā. Lai gan šeit vēl ir būvlaukums, drīzumā tas kļūs par svarīgu galapunktu, kur satiksies dažādi transporta veidi un strādās mūsu kolēģi. Man ir īpašs prieks, ka kapsulas iemūrēšanā piedalās arī tie darbinieki, kas tur vēlāk strādās cilvēki, kuri vislabāk saprot šī punkta nozīmi mūsu ikdienas darbā. Tā nav tikai ēka, bet vieta, kur nodrošināsim raitu, drošu un ērtu sabiedriskā transporta sistēmas darbību.”

Andris Kužnieks, Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā vadītāja pienākumu izpildītājs:
“Sveicu Rīgas pašvaldību un “Rīgas satiksmi” ar nozīmīga satiksmes infrastruktūras projekta uzsākšanu. Šis ir būtisks solis gan galvaspilsētas mobilitātes uzlabošanā, gan arī ceļā uz klimatneitralitāti. Šī projekta īstenošana iespējama, pateicoties Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības fonda atbalstam – vienam no galvenajiem instrumentiem, kas veicina dalībvalstu ilgtspējīgu attīstību. Rīga ir viena no 100 Eiropas klimatneitrālajām un viedajām pilsētām, un šis projekts kalpo kā labs piemērs tam, kā stratēģiski investēt ES līdzekļus, lai padarītu iedzīvotāju ikdienu drošāku, ērtāku un videi draudzīgāku. Veiksmīga Atveseļošanas un noturības mehānisma projektu īstenošana ne tikai parāda spēju kvalitatīvi investēt svarīgos projektos, bet arī stiprina Latvijas pozīcijas cīņā par nākamā ES daudzgadu budžeta finansējumu. Ar nepacietību gaidīsim projekta atklāšanu!”

“Esmu gandarīta, ka ar Atveseļošanas fonda finansējumu tiek īstenota Rīgas metropoles sabiedriskā transporta zaļināšana, kas vienlaikus veido gudru un uz iedzīvotājiem orientētu pilsētvidi. Tādējādi cilvēkiem ir radīta iespēja izvēlēties sev ērtus un arīdzan videi draudzīgus pārvietošanās transportlīdzekļus un pārsēsties no privāta auto uz sabiedrisko transportu. Satiksmes ministrija ir pateicīga partneriem par veiksmīgo sadarbību transporta nozares projektu īstenošanā. Prieks, ka sadarbība ar uzņēmumu “Rīgas Satiksme” ir rezultatīva – iecerētie uzlabojumi notiek kā plānots, un šis projekts ir labās prakses piemērs citām pašvaldībām, kuras vēl ir ceļā uz satiksmes uzlabošanas projektu īstenošanu,” uzsver satiksmes ministra padomniece Kristīne Pudiste.

Marta Kotello, Rīgas valstspilsētas pašvaldības Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītāja: “Rīga kā mūsdienīga Eiropas galvaspilsēta turpina attīstīt sabiedrisko transportu. Tramvaja līnijas pagarināšana ļaus izveidot ērtu mobilitātes punktu, tāpat Rumbulas un Ķengaraga apkaimju iedzīvotāji iegūs labiekārtotu ielas telpu ar uzlabotu apgaismojumu un tiks izbūvēts maģistrālā veloceļa posms, kas nākotnē tiks savienots ar Salaspili.”

Ainārs Karlsons, SIA “Binders” pārstāvis: “Pavisam nesen kopā simboliski pieskrūvējām pirmo sliedi, bet jau šobrīd esam topošajā galapunktā, un pavisam drīz sliedes liksim arī šeit. Darbi norit saskaņā ar plānu, un kopumā projektā tiek ievēroti visi termiņi.

Pasākumā piedalījās “Rīgas satiksmes” valde, Rīgas pilsētas izpilddirektors Jānis Lange un pilsētas domes pārstāvji, kā arī Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā vadītāja pienākumu izpildītājs Andris Kužnieks, Satiksmes ministrijas pārstāvji, būvniecības uzņēmuma “Binders” pārstāvis Ainārs Karlsons un Rīgas satiksmes darbinieki, kuri nākotnē strādās šajā jaunajā galapunktā.

Kopējais 7. tramvaja maršruta sliežu ceļa pagarinājums būs 2,2 kilometri. Būvdarbu ietvaros zemes vienībā pie Latgales un Višķu ielas krustojuma tiks izbūvēts transportmijas punkts. Tā funkcionēšanai paredzēta jauna dispečeru ēka, kā arī sabiedriskā transporta kustībai nepieciešamie pievedceļi gan no Latgales ielas, gan no Višķu ielas. Tāpat tiks veikti teritorijas labiekārtošanas darbi, tostarp ierīkotas plašas nojumes, norādes zīmes un tablo, apstādījumi un ielu apgaismojums. Līdz transportmijas punktam pa Višķu ielu 300 metru garumā tiks pagarināts arī 15. trolejbusa maršruts. 

Projektu plānots īstenot līdz 2026. gada maijam. Ieceres īstenošanai par būvprojekta izstrādi, būvdarbiem un autoruzraudzību noslēgts līgums ar CBF SIA “Binders” 28 349 687,19 eiro bez PVN vērtībā. Projekts tiek finansēts no Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda un īstenots Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna komponentes Nr. 1 “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1. “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.2.i investīcijas “Videi draudzīgi uzlabojumi Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā” 1.1.1.2.i.2. un 1.1.1.2.i.3. saistīto pasākumu ietvaros.

Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt tīmekļvietnē www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos X, Facebook.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI