Komisijas priekšsēdētāja akcentēja, ka vecākiem ir tiesības izvēlēties skolu savam bērnam, taču bērna labākajās interesēs vienmēr būs pēc iespējas mācības klātienē. Bērnu psihologi un ārsti arī šodien norādīja, ka tieši socializēšanās ar vienaudžiem ir ļoti svarīga bērna attīstībai. Protams, katrs gadījumā jāvērtē individuāli, un var būt arī saprotami iemesli tālmācības izvēlei, teica L.Rasima. Viņa uzsvēra, ka skolām aktīvāk būtu jāstrādā arī ar vardarbības mazināšanu.
Bērnu psihologi un ārsti deputātiem uzsvēra, ka lielākā daļa bērnu izvēlas tālmācību tieši bulinga dēļ. Taču tālmācība neuzlabo sociālās un komunikācijas prasmes, ko bērniem ir svarīgi attīstīt. Svarīgi arī atcerēties, ka izglītības sistēmā šobrīd nav individuālas pieejas, piemēram, bērniem ar disleksiju, stostīšanos vai citām specifiskām vajadzībām, ko varētu nodrošināt klātienē, teica speciālisti.
Savukārt Rīgas pašvaldības pārstāve sēdē sacīja, ka galvaspilsētas tālmācības skolās galvenokārt mācās bērni no diasporas vai ar veselības problēmām un uzvedības traucējumiem.
Patlaban tālmācībā mācās ap 12 tūkstošiem skolēnu, un tendence to izvēlēties pieaug, informēja Izglītības ministrijas pārstāvji.
Komisijas deputāti uzvēra, ka vispirms kopumā ir jāsaprot, kāpēc tik daudzi bērni izvēlas šādi mācīties. L.Rasima norādīja, ka komisija sekos līdzi tālmācības reformai, un aicināja šajā procesā vienmēr atcerēties vispirms par bērna labākajām interesēm.