Ar ES Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru (CINEA) parakstītais līgums par finansējuma piešķiršanu projektam “VAS “Starptautiskās lidostas “Rīga”” gaisa kuģu 4. perona pārbūve, lai nodrošinātu divējāda lietojuma TEN-T infrastruktūru civilajiem un militārajiem mērķiem” paredz pārbūvēt perona cieto segumu vairāk nekā 80 000 kvadrātmetru platībā, izveidot desmit dažādās konfigurācijās izmantojamas A – E klases lidaparātu stāvvietas, manevrēšanas un servisa ceļus. Pārbūve Rīgas lidostai nodrošinās papildus nepieciešamās lidmašīnu stāvvietas, sniegs ieguldījumu militārajā mobilitātē, kas ir īpaši nozīmīga pašreizējos ģeopolitiskajos apstākļos, un ļaus paplašināt kravu apkalpošanas zonu.
Paredzēts izbūvēt arī elektroapgādes apakšstaciju ar diviem neatkarīgiem ievadiem, lai nodrošinātu 4. perona apgaismojumu un lidaparātu stāvvietu elektroapgādi atbilstoši jaunākajām ES prasībām. Projektā paredzēts ierīkot arī lidaparātu apkalpošanai nepieciešamā aprīkojuma uzglabāšanas zonas, izbūvēt lidlauka apgaismojuma sistēmu, pārbūvēt apgaismojuma mastus un prožektorus, uzstādīt jaunu videonovērošanas sistēmu un lietus ūdens novadīšanas sistēmu.
Piedāvājumu iesniegšanas termiņš būvniecības konkursa pirmajā kārtā ir šā gada 8. aprīlis.
4. perona pārbūvi plānots pabeigt līdz 2027. gada beigām.
Rīgas lidostas attīstības stratēģija paredz 4. un 5. perona apkārtnē veidot kravu apkalpošanas zonu jeb “kravu pilsētu”. 2020. gadā šajā teritorijā darbu sāka jaunizbūvētais specializētais kravu apkalpošanas perons, gadu vēlāk tika atklāts loģistikas kompānijas DHL reģionālais sūtījumu apstrādes un loģistikas centrs. Tam līdzās nacionālā aviokompānija “airBaltic” ir izbūvējusi kravu apstrādes loģistikas centru “Baltic Cargo Hub”.
Rīgas lidosta pašlaik apkalpo 37 % Baltijas valstu aviokravu.