“Satiksmes ministrijas ieskatā prioritāri būtu jākoncentrējas uz pasažieriem, jo kravu pārvadājumi var būt no Ventspils un Liepājas. Manuprāt, Rīgai ir svarīgi, lai ieceļotu tūristi, veicinot ekonomisko pienesumu”, norāda satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
SM pārstāvji ir tikušies ar vairākiem komersantiem, pārrunājot iespējamo regulāro prāmju līniju satiksmes atjaunošanu no Rīgas uz Stokholmu, kā arī potenciāli uz Helsinkiem. Pārrunās ar komersantiem noskaidrots, ka prāmju satiksme jau būtu atjaunota, ja tas būtu komerciāli izdevīgi.
Attiecīgi, lai nodrošinātu šāda veida satiksmes atsākšanu ir nepieciešams valsts un pašvaldības atbalsts. Pēc COVID pandēmijas un Krievijas karadarbības Ukrainā tirgus situācija ir mainījusies, tāpat ir mainījušies ceļošanas paradumi. Plānojot prāmju satiksmes atsākšanu no Rīgas, atbalsts prāmju līnijas atjaunošanai būtu terminēts laikā (2 vai 3 gadi) un iekļautu atbalstu vides uzlabojumiem un dažādiem tarifiem. Tāpat ir jāpieņem lēmums, vai prāmju satiksme būs mērķēta uz pasažieriem vai kravām.
Vienlaikus, valsts atbalsta gadījumā, šāds lēmums būtu jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju. SM ieskatā juridisku izaicinājumu nebūs, bet saskaņošanas process prasīs laiku un prāmju satiksme varētu tikt atsākta ne ātrāk kā 2026.gadā.