DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Valdība izskata Satiksmes ministrijas izstrādāto Latvijas alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstības stratēģiju

Šodien, 18.martā, valdība izskatīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par izstrādāto “Latvijas alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstības stratēģiju” (Stratēģija) Dokumentā ir noteikti Latvijas mērķrādītāji attiecībā uz alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstību transporta nozarē.

SM izstrādātā Stratēģija ir instruments alternatīvo degvielu infrastruktūras nodrošināšanai, un tā ir saistībā ar Nacionālajā attīstības plānā 2021.-2027.gadam (NAP 2027) un Transporta attīstības pamatnostādnēs 2021.-2027.gadam (TAP2027) norādīto. Piemēram, TAP2027 pasākums alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstībai, paredzot ietekmi uz kopējo SEG emisiju un gaisa piesārņojuma ar slāpekļa oksīdiem samazinājumu. Stratēģijā iekļauti mērķrādītāji un mērķi attiecībā uz lielas noslodzes elektrisko transportlīdzekļu uzlādes infrastruktūru, krasta elektroapgādi jūras ostās un stāvošu gaisa kuģu elektroapgādi TEN-T tīklā, kā arī informācija par rīcībpolitikām un pasākumiem alternatīvo degvielu infrastruktūras nodrošināšanai.

Nākamais solis pēc Stratēģijas izskatīšanas valdībā ir tās nosūtīšana Eiropas Komisijai (EK) rekomendāciju sniegšanai. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2023/1804 par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu, Latvijai tāpat kā visām dalībvalstīm ir jāizstrādā valsts politika par alternatīvo degvielu tirgus attīstību transporta nozarē un attiecīgās infrastruktūras ieviešanu. Līdz 2025. gada 31. decembrim dalībvalstīm ir jāpaziņo EK sava galīgā valsts politika.

Regula nosaka obligātos minimālos mērķrādītājus publiski pieejamas autotransporta līdzekļu uzlādes un uzpildes infrastruktūras ieviešanai. Regulas mērķi ir nodrošināt pietiekamu infrastruktūras tīklu ar alternatīvām degvielām darbināmu autotransporta līdzekļu uzlādei vai degvielas uzpildei, kā arī nodrošināt pietiekamu infrastruktūras tīklu ar alternatīvām degvielām darbināmu kuģu degvielas uzpildei. Tāpat mērķi ir nodrošināt alternatīvas dzinēju (kuru darbina fosilais kurināmais) izmantošanai elektroapgādes vajadzībām uz kuģiem pie piestātnēm un stacionētos gaisa kuģos, kā arī nodrošināt infrastruktūras pilnīgu savstarpēju izmantojamību un draudzīgumu lietotājiem.

Regulas izpratnē “alternatīvās degvielas” ir degvielas vai enerģijas avoti, ar kuriem vismaz daļēji aizvieto fosilās degvielas avotus transportlīdzekļu energoapgādē un kuriem ir potenciāls veicināt transporta dekarbonizāciju un uzlabot transporta nozares ekoloģiskos raksturlielumus.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI