Sākotnēji vienotā biļete darbosies pilotprojektā un būs pieejama “Rīgas satiksmes” apkalpotajos maršrutos un reģionālās nozīmes dzelzceļa maršrutu A zonā. Pēc pilotprojekta vienoto biļeti plānots ieviest plašākā dzelzceļa maršrutu tīklā.
“Šī ir iniciatīva, pie kuras Rīga strādājusi jau ilgstoši un gaidījusi pozitīvu lēmumu no valdības – prieks, ka beidzot esam sadzirdēti un varam virzīties uz priekšu. Rīga ir ieinteresēta radīt visus priekšnoteikumus, lai mazinātu auto plūsmu pilsētā, un šis ir viens no instrumentiem. Pašlaik Rīgā ik dienu iebrauc ap 200 – 300 tūkstoši automašīnu un mūsu uzdevums ir piedāvāt iespēju vismaz daļai šo auto vadītāju un pasažieru pārsēsties uz vilcienu un Rīgas sabiedrisko transportu. Pasažierim vienotā biļete būs finansiāli izdevīga – samaksājot 2 eiro būs pieejami abi sabiedriskā transporta veidi,” norāda Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis.
Strādājot pie idejas realizēšanas, Rīgas pašvaldības galvenais mērķis ir nodrošināt modernāku, ērtāku un finansiāli izdevīgāku pasažieru pārvietošanos pa Rīgu, jo vienotās biļetes cena plānota divu eiro apmērā. Tāpat pašvaldība uzsver, ka tas ir ļoti labs sākums starpinstitucionālai sadarbībai, lai kopā virzītos uz lielāku mērķi – transporta sistēmas zaļināšanu.
Satiksmes ministrijas ziņojumā teikts, ka pilotprojektu provizoriski varētu sākt 2025.gada 1.jūnijā, un pilotprojekta plānotais termiņš ir viens gads no dienas, kad vienoto biļeti varēs iegādāties.
Satiksmes ministrija sagaida, ka vienotās biļetes ieviešana ļaus palielināt pasažieru skaitu. Pašlaik abu pārvadātāju pakalpojumus vienlaikus izmanto aptuveni 38 000 pasažieru gadā. Potenciālais pasažieru skaita pieaugums, kas lietos vienoto biļeti, tiek lēsts aptuveni 30% apmērā.