DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 5 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Veselība

Stradiņa slimnīca ar Paldies kampaņu uzsāk vērienīgu cilvēkpieredzes stratēģijas ieviešanu 

Publicitātes attēls

Lai turpinātu uzlabot pacientu un viņu tuvinieku pieredzi, uzturoties un saņemot pakalpojumus Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcā (Stradiņa slimnīca), Stradiņa slimnīca ar Paldies kampaņu sāk ieviest nule izstrādāto Cilvēkpieredzes stratēģiju un uzlabojumu plānu turpmākajiem pieciem gadiem. Jaunās stratēģijas īstenošanā tiks iesaistīti gandrīz visi slimnīcas darbinieki, un īpašas aktivitātes stratēģijā būs veltītas arī darbinieku pieredzes pilnveidošanai.  

Visā pasaulē 11. janvārī atzīmē Starptautisko Paldies dienu, kuras ietvaros arī Stradiņa slimnīcā tiks organizētas dažādas aktivitātes, kas veicinās izteikt pateicība tiem, kuri kaut kādā veidā ir padarījuši mūsu dienu labāku. Lai veicinātu “paldies” kultūru Stradiņa slimnīcā, Paldies kampaņas ietvaros ikvienam būs pieejamas īpašas kartītes, kurās varēs ierakstīt savu pateicību kolēģim, speciālistam, pacientam vai jebkuram citam, kuram nozīmīgi atgādināt par viņa labo darbu. Pateicību vairošana veicina pozitīvu organizācijas kultūru, stiprina attiecības un palielina darbinieku iesaisti, kas ir būtiski cilvēkpieredzes stratēģijas ieviešanā. 

Kā norāda Stradiņa slimnīcas valdes priekšsēdētājs Lauris Vidzis, jaunās Cilvēkpieredzes stratēģijas pamatā ir starptautiska pieeja un citviet jau pārbaudīta labā prakse. “Ikviens cilvēks Stradiņa slimnīcā – pacients vai darbinieks – ir pelnījis justies cienīts, sadzirdēts, atbalstīts un saņemt vislabāko attieksmi un kvalitāti. Pirmais un vissvarīgākais solis, lai uzlabotu pacientiem sniegtos pakalpojumus, ir vēl labākas darba vides nodrošināšana mūsu darbiniekiem, un jaunā stratēģija būs vērtīgs rīks ceļā uz mērķu sasniegšanu, lai radītu vidi, kas būtu izcils piemērs arī pārējai nozarei,” stāsta Lauris Vidzis. 

Pacientu un darbinieku pieredze jeb cilvēkpieredze ir daļa no veselības aprūpes kvalitātes komponentēm. Pasaulē vadošā starptautiskā organizācija cilvēkpieredzes jomā The Beryl Institute ir izstrādājusi konceptu, kas palīdz slimnīcām visā pasaulē ar būtiskiem panākumiem pilnveidot cilvēkpieredzi. Koncepts balstīts uz secinājumu, ka pacienti visatzinīgāk novērtē pieredzi tajās slimnīcās, kuras pastāvīgi pilnveido tādas jomas kā darbinieku iesaiste, kultūra un līderība, pacientu un viņu tuvinieku iesaiste, klīniskā kvalitāte, vide un viesmīlība, inovācijas un tehnoloģijas, struktūra un pārvaldība, kā arī uzņēmuma politika.  

“Sadarbībā ar vairāk nekā 40 slimnīcas struktūrvienību kolēģiem esam noteikuši mērķus visās astoņās jomās, kurus vēlamies sasniegt tuvāko piecu gadu laikā, kā arī aktivitātes, ko tādēļ būtu nepieciešams realizēt. 2025. gadā kā prioritārās jomas esam izvirzījuši pacientu identitātes pārbaudi vēl lielākas pacientu drošības veicināšanai, precīzākas formulas ieviešanu saskaņā ar izmaiņām Pacientu tiesību likumā, kā mediķi iepazīstina ar sevi komunikācijā ar pacientiem, un kolēģu savstarpējās novērtēšanas kultūras stiprināšanu,” skaidro Stradiņa slimnīcas pacientu pieredzes eksperte Vita Šteina 

Vēl 2025. gadā plānots piedāvāt mācības personālam, kurās būs iespēja apgūt dažādas noderīgas, starptautiski atzītas komunikācijas metodes tādās sarežģītās veselības komunikācijas jomās kā empātiska sliktu ziņu pavēstīšana pacientiem, situācijas deeskalācija saskarsmē ar agresīviem pacientiem, komunikācija ar pacientiem vai viņu tuviniekiem, kuri iebilst ārsta teiktajam vai pauž atšķirīgu viedokli, kā arī pārliecināšanās, ka pacients atceras ārsta teikto, lai izpildītu rekomendācijas.  

Tāpat Stradiņa slimnīca plāno paplašināt iespējas pacientiem sniegt atgriezenisko saiti par pieredzēto slimnīcā, tai skaitā ambulatorajā sektorā un dzemdību jomā. Paredzēts ieviest pacientu pieredzes aptaujas, kuru dati tiks ņemti vērā, plānojot nepieciešamos uzlabojumus.  

Savukārt darbinieku pieredzes pilnveidošanai tuvākajos piecos gados plānots organizēt komandas stiprināšanas un sadarbību veicinošus pasākumus, vadītāju un līderu mācības, radīt ērtus rīkus informācijas apmaiņai, ierosinājumiem un atgriezeniskās saites sniegšanai, kā arī uzlabot procesu pārvaldību. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI