Par tīmekļvietnes esamību PTAC saņēma informāciju no divām fiziskām personām, kuras:
- aizpildīja pieteikumu pakalpojuma saņemšanai,
- saņēma pieprasījumu veikt 88 EUR (“reģistrācijas maksa”) pārskaitījumu uz fiziskas personas kontu,
- saņēma solījumu, ka līgums un informācija tiks sniegta pēc naudas saņemšanas.
Jāņem vērā, ka gan aizdevumu izsniegšanu patērētājam, gan apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanu Latvijā var veikt tikai kapitālsabiedrības, kuras saņēmušas darbības atļauju. Fiziskai personai nav tiesību saņemt atļauju tāda veida pakalpojumu piedāvāšanai.
Izpētot tīmekļvietni www.vivaplux24.com, secināms:
- nav norādīts komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs un valsts,
- nav zināma informācija par pārkāpumu atbildīgo personu,
- norādīta adrese Šveicē un elektroniskā pasta adrese.
PTAC nosūtīja elektroniskā pasta vēstuli, norādot, ka pakalpojumu sniegšana nekavējoties jāpārtrauc. Pakalpojumu sniedzējs saziņu ar PTAC nenodrošināja un konkrētajā administratīvajā lietā ar uzraudzības iestādi nesadarbojās. Pakalpojumu sniedzējs nav novērsis norādītos pārkāpumus, kā arī nav sniedzis PTAC pieprasīto informāciju un skaidrojumu.
Ņemot vērā konstatētos apstākļus un nodrošinot patērētāju kolektīvo interešu aizsardzību, PTAC, pamatojoties uz Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu Patērētāju tiesību aizsardzības likumu, Administratīvā procesa likumu, nolēma noteikt tiesisko pienākumu elektronisko sakaru komersantiem laika periodā līdz 2026. gada 4. septembrim ierobežot piekļuvi tiešsaistes saskarnei vivaplux24.com un www.vivaplux24.com elektronisko sakaru tīklā.
Ar lēmuma izrakstu var iepazīties ŠEIT.