Kā ziņots iepriekš, mediju nozares uzņēmumi izrādījuši izteikti lielu interesi par finansējuma piesaisti: CFLA saņēma 30 projektu iesniegumus, kur plānotie AF ieguldījumi - 12 219 810 eiro - vairāk nekā trīskārt pārsniedza pieejamo atbalstu 3 700 000 eiro apmērā. Projekti tika vērtēti konkursa kārtībā. Atbalsta saņemšanai tiek virzīti pieci projekti, kuri saņēma maksimālo punktu skaitu projektu iesniegumu kvalitātes kritērijos, kā arī divi projekti, kuri rindojumā bija nākamie un guva priekšroku, jo tos paredzēts īstenot plānošanas reģionā ar mazāko reģionālo iekšzemes kopproduktu uz vienu iedzīvotāju – Kurzemē.
Šie septiņi projekti atlases rezultātā ir saņēmuši apstiprinājumu ar nosacījumiem. Ja projektu iesniedzēji nosacījumus izpildīs, tie saņems gala apstiprinājumu un varēs īstenot projektus ar AF atbalstu.
AF finansējumu varēs izmantot mediju uzņēmumu ražošanas procesu digitalizācijai: digitālo risinājumu, auditorijas pētījumu, aparatūras, sensoru, iekārtu, programmatūras, programmatūras licenču un informācijas tehnoloģiju infrastruktūras izstrādes, iegādes, uzstādīšanas un pielāgošanas izmaksu segšanai.
Mediju uzņēmumi – gan juridiskas, gan fiziskas personas, kas reģistrētas kā plašsaziņas līdzekļi - varēja iesniegt projektu iesniegumus līdz š.g. 27. jūnijam. Projektu atlases dokumentācija pieejama cfla.gov.lv, turpat tiks publicēta informācija par apstiprinātajiem projektu iesniegumiem. Projektu īstenošana finansējuma saņēmējiem būs jāpabeidz līdz 2026. gada 30. jūnijam. Šobrīd atbalstam virzītie projekti atbilstoši projektu iesniegumos norādītajam nodrošina investīcijas ietvaros paredzētā sasniedzamā rādītāja “Izveidotas digitālās platformas vai digitālie risinājumi” izpildi, pat pārpildot to trīskāršā apmērā.
Kultūras ministrijas izstrādātā AF programma iecerēta, lai modernizētu mediju nozares uzņēmumu procesus, tādējādi veicinot vietējā mediju satura veidotāju ilgtspēju, saglabājot plurālistisku mediju tirgu un stiprinot noturību pret dezinformāciju.
Atbalsts paredzēts Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna jeb AF ietvaros: 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.5.i. investīcijas "Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana" pasākumā "Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana".