“Atzinīgi vērtēju, ka šajās sanāksmēs lemtais un dalībnieku rosinātais tiek iedzīvināts reālos darbos. Paldies AS “Pasažieru vilciens” un VAS “Latvijas dzelzceļš” par izveidotajām informatīvajām norādēm, kas ļauj cilvēkiem ar ierobežotas pārvietošanās iespējam saprast, kurš no vilciena reisiem būs pieejams, kurā stacijā ir iespēja izmantot ērtu piekļūstamību, kur un cik ilgā laikā saņemami asistenta pakalpojumi. Taču turpinām strādāt un aktualizēt transporta pieejamību kā vietējos reģionālajos, tā starpvalstu komercreisu maršrutos,” norāda Mobilitātes vienlīdzības un piekļūstamības konsultatīvās padomes priekšsēdētāja, organizācijas “SUSTENTO” valdes priekšsēdētāja un satiksmes ministra ārštata padomniece Gunta Anča.
AS “Pasažieru vilciens” pasākuma dalībniekus iepazīstināja ar veiktajiem uzlabojumiem informācijas pieejamībā, lai pasažieri ar īpašām vajadzībām “Vivi” mājaslapā un mobilajā lietotnē varētu atrast informāciju par konkrētiem elektrovilcienu un dīzeļvilcienu reisiem, par staciju un pieturpunktu aprīkojumu, tostarp peronu augstumu. Tāpat uzņēmuma pārstāvji stāstīja par pieejamajiem asistenta pakalpojumiem, kā arī informēja par turpmāk veicamajiem darbiem, lai nodrošinātu vispusīgu informāciju un ērtu pakalpojumu klāstu ikvienam vilciena pasažierim.
Savukārt VAS “Latvijas dzelzceļš” padomes sēdes dalībniekus iepazīstināja ar pasažieru infrastruktūras universālā dizaina standartu, kas jāīsteno, lai nodrošinātu vizuālo estētiku, drošību, intuitīvu, ērtu izmantošanu un piekļūstamību visu sabiedrības locekļu grupām. Līdztekus tam tika uzklausīti padomes locekļu rosinājumi efektīvākai šīs infrastruktūras izveidošanai.
Pēc piedalīšanās iepriekšējās padomes sēdēs, SM nozares eksperti veikuši apkopojumu un analīzi par minimālajiem pakalpojumiem transporta nozarē, lai izvērtētu piekļūstamību dažāda veida sabiedriskajā transportā un identificētu nepieciešamos risinājumus pakalpojuma uzlabošanā. Tika apkopota informācija par biļešu iegādes iespējām, par sabiedriskā transporta pakalpojuma pieejamību, asistenta pieteikšanu, par personāla apmācību, klientu apmierinātības rādītājiem, kā arī par sūdzību izskatīšanu, kompensācijas mehānismiem neatbilstošas kvalitātes pakalpojuma sniegšanas gadījumā.
Par Mobilitātes vienlīdzības un piekļūstamības konsultatīvo padomi
Mobilitātes vienlīdzības un piekļūstamības konsultatīvā padome izveidota pēc satiksmes ministra Kaspara Briškena ierosinājuma, lai efektīvāk īstenotu satiksmes nozarē izvirzīto prioritāti – nodrošināt ikvienam cilvēkam piekļūstamu un drošu transporta infrastruktūru, kā arī mobilitātes pakalpojumus, tostarp cilvēkiem ar pārvietošanās grūtībām.
Padomē padomē darbojas satiksmes nozares eksperti, vairākas NVO – “Latvijas Cilvēku ar īpašām vajadzībām sadarbības organizācija “SUSTENTO”, “Invalīdu un viņu draugu apvienība “APEIRONS”, Latvijas Paralimpiskās komiteja, “Latvijas Daudzbērnu ģimeņu apvienība”, “Latvijas Neredzīgo biedrība”, “Latvijas Nedzirdīgo savienība”, Eiropas Komisijas iniciatīvas AccessibleEU nacionālā eksperte, Biedrība “Rīgas pilsētas “Rūpju bērns” – , kā arī transporta jomas institūciju un organizāciju pārstāvji.